Roadtrip NL - Oostenrijk - Italie - ? - NL

Hallo!

Op dit moment ben ik bezig met het uitstippelen van een roadtrip door Italië. Ik ben nog nooit eerder in Italië geweest (op Sicilië na), dus ben benieuwd naar jullie ideeën.

Wij (2e) willen in de bouwvak met de auto richting Italië rijden (helaas gebonden aan de bouwvak). Normaliter gaan wij buiten Europa op vakantie, maar het leek ons leuk om Italië te gaan verkennen. Alleen wat moeite met de route (zoveel te zien…). Op dit moment dit bedacht:

Dag 1 Nederland - Munchen e.o.
Dag 2 Munchen e.o - Bibione
Dag 3 Bibione
Dag 4 Bibione
Dag 5 Bibione
Dag 6 Bibione - Rimini
Dag 7 Rimini
Dag 8 Rimini
Dag 9 Rimini - Sienna
Dag 10 Sienna
Dag 11 Sienna
Dag 12 Sienna
Dag 13 Sienna - Lerici
Dag 14 Lerici
Dag 15 Lerici
Dag 16 Lerici - Milaan
Dag 17 Milaan
Dag 18 Milaan
Dag 19 Milaan - ??
Dag 20 ?? - Nederland

Is dit wat?

Grootste angst is de drukte bij de strandplekken. Vorig jaar naar Costa Rica geweest en daar was geen hond (misschien wel een hond maar geen mens) op het strand. Zijn er andere stranden aan te raden in de buurt van Bibione (wil graag een dagje naar Venetië) en Rimini waar het “iets” minder toeristisch is. Of is heel Italië een groot toeristenoord in juli/augustus? :wink:

Dank!!!

Vorig jaar ben ik midden in de zomer bij het Gardameer, de dolomieten en Rimini geweest. Op een eerdere reis naar Italie in andere plaatsen die je noemt, maar dan buiten het seizoen.

Rimini zou ik echt overslaan. Het was echt mega druk! Ik zou dus een andere plaats kiezen. (Er wonen vrienden van ons in Rimini, anders had ik het sowieso overgeslagen)

Lerici vond ik dan wel weer heel erg leuk. Zeker omdat je dicht bij cinque de terre zit, waar je prachtig kunt wandelen.

Sienna ben ik niet geweest, maar je rijdt Florence voorbij. Ik zou dus naar Florence gaan ipv Sienna. Je kunt onderweg naar Lerici ook nog een paar nachten naar Pisa en/of Lucca.

Het was dus wel heel erg druk in de bouwvak, maar ik had me er op ingesteld dus vond het wel prima. Verder nam ik op veel plaatsen een accommodatie met zwembad, hierdoor miste ik geen strandlocatie. Ik zat daarbij ook bij het gardameer, dus dat is ook genoeg water.
(het gardameer is ook een echte aanrader, net als de Dolomieten!)