Roadtrip Bulgarije-Turkije-Griekenland-Macedonië

Hallo Allemaal

Op 4 Juli 2015 vertrekken we met 5 personen richting Sofia. Van hieruit zullen we een roadtrip maken van 12 dagen om uiteindelijk weer terug uit te komen bij Sofia. Voorlopig hebben we al een planning opgesteld en enkele Hostels geboekt. (Zie hieronder)

04/07 Vertrek Eindhoven om 8h50 – Landen in Sofia om 12h30.
04/07 tot 06/07 Sunny Beach – Complex Golden Dreams
06/07 tot 08/07 Istanbul – Taksim Unique Residence
08/07 tot 10/07 Thessaloniki –
10/07 tot 12/07 Ohrid –
12/07 tot 14/07 Skopje –
14/07 tot 16/07 Sofia –
16/07 Vertrek Sofia om 6h30 – Landen in Eindhoven om 8h20.

We willen zo weinig mogelijk Hostels boeken op voorhand en meer voor het avontuur gaan.

Graag hadden we van jullie enkele tips/ervaringen gekregen. Alsook dingen die we zouden MOETEN doen. We hebben een auto ter beschikking, dus kleine omwegen willen we gerust maken.

Alvast Bedankt!

Ohrid en Istanbul zijn steden waar je je makkelijk langer dan één dag kan vermaken. Één dag voor Skopje is ook niet ruim omdat er veel mooie dingen in de omgeving liggen.

Je hebt een aantal hele lange reisdagen in je planning zitten. Ik zou zelf kiezen voor een route met minder landen en kleinere afstanden.

Zelf heb ik bijvoorbeeld 3 weken door Bulgarije gereisd, 4 dagen naar Istanbul en een week naar Macedonië. Zie mijn website voor routes en bezienswaardigheden.

Bedankt voor je antwoord Jenny. De gemiddelde reistijd bedraagt 3/4 uur. Dus we zijn overal wel 1,5 dag ter plaatse. Skopje zouden we nog wel willen overwegen om een dag extra te doen ipv Sofia. We zijn vooral uit op hoogtepunten. En zijn er dan ook niet voor, om meerdere dagen op de zelfde plaats te blijven. Ik zal zeker eens een kijkje nemen op je website.

Bedankt!

Mijn ervaring met routes in oost Europa is dat ze altijd langer duren dan gepland.

Istanbul - Thessakoloni is bv. 600 km, ik geloof niet dat je dat in 6-7 uur redt.

Je mag met een huurauto al deze grenzen over?

Wat ik jammer vind aan jullie trip is dat je je echt focust op steden. Juist met de auto heb je de vrijheid ook van de natuur te genieten.

Voor mij zijn hoogtepunten tijdens reizen juist de onverwachte dingen. Maar daar moet je tijd voor nemen.

Jenny.

Voor de huurauto is alles in orde. De steden zijn enkel referentie punten. Als we iets mooi tegen komen onderweg. Zullen we daar ook gewoon stoppen. Daarom boeken we ook zo weinig mogelijk hotels/hostels. Zo impulsief mogelijk is het motto.

Maar we vroegen ons af, welke dingen we zeker zouden moeten zien op deze nogal korte periodes per stad.

Groeten Toon

In Ohrid moet je zeker het monument ter ere van A. den Doolaard bezoeken. Het staat voor Hotel Millennium.

http://milleniumpalace.com.mk/

“Nederlands Park”, Dutch Park in Ohrid…, schitterend uitzicht en goede restaurants…

Verder: ik heb xx jaren geleden zowat dezelfde reis gemaakt, dezelfde reisplannen, maar wel 2 weken langer…
Je tijdschema lijkt mij erg krap… Ik zou overwegen Istanboel te schrappen.
Benieuw naar je ervaringen.

De boeken van A. den Doolaard, vooral , Land achter Godsrug en De Herberg met het hoefijzer , zijn interessant voor je reis…!