Riverkwai en Erawan watervallen in 1 dag??

Hoi, Wij gaan a.s. zondag naar Thailand op vakantie voor 3 weken. We hebben al door veel te kort om de diversiteit van het land te ontdekken.
Nu mijn vraag: is het mogelijk om vanuit Bangkok in 1 dag de river kwai te bezoeken en de erawan watervallen? Zo ja hoe zouden we dit kunnen doen dan? Tevens heb ik gehoord dat je bij de river kwai heel bijzonder kan slapen op een vlot in het water…mensen hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reactie(s)

hoi,

Weet niet of je dat op 1 dag moet doen,omdat je bij de erawan watervallen wel even een paar uur bezig bent om naar boven en naar beneden te lopen en ook nog heerlijk even te kunnen zwemmen op 1 vd 7 terassen…
Dus ik zou lekker een nachtje blijven op het floatel…
Prachtige locatie,heerlijk rustig…
Krijg je zeker geen spijt van…

groet jeroen

Bedankt voor de reactie! Weet jij toevallig ook dan waar we met onze baggage terecht kunnen? Of gewoon meenemen op de rug?

Hoe bedoel je?

Je kan je bagage gewoon op je kamer in je guesthouse laten, die zou ik zeker niet meeslapen in de hitte. Wat ik soms ook doe wanneer ik vanuit Bangkok voor een paar dagen naar bv Ayuthaya of Kanchanaburi ga is om een deel van mijn spullen in BKK in de opslag te doen. Dit kan op vele plaatsen rondom Khao Sarn Road, het kost (soms) een paar Bath maar het scheelt je een hoop gesleep.

Ik doen mijn rugzak dan wel in een flight bag die op slot kan. Just in case…

Hey! Tis maar net waar je van houd… De erawam naar boven lopen op je gemak en her en der foto’s maken kost je ongeveer een uur. Zeker in de bovenste trap kan je leuk zwemmen met sabbelende vissen aan je voeten… Terug gaat altijd sneller en kost je zo’n 40 min.

Bij de river kwai…sja…wat wil je zien? De brug is zo gedaan, hetzelfde geldt voor het kerkhof met de vele nederlanders die daar liggen. In het museum kun je zo lang blijven als je wilt, maar als je niet bovenmatig geinteresseerd bent in de oorlog dan is het niet zo heel bijzonder… Wij hebben in de river kwai gezwommen met olifanten (500 bath) en hadden met 4 mensen 3 goed verzorgde olifanten… Dat is echt een belevenis!

Veel plezier…als je vragen hebt hoor k t graag, ben er een paar dagen geweest.

Bedankt voor de tips iedereen, ik ga zelf volgende week en na jullie verhalen heb ik er nog meet zin in.