Rincon la Vieja of Tortuguero

We hebben eindelijk de knoop doorgehakt en hebben besloten om in november naar Costa Rica te gaan met een georganiseerde reis. Nu is de vraag welke route gaan we doen? Ze verschillen nogal per organisatie.
Wat vinden jullie van Rincon de la Vieja, Tortuguero en Monteverde? Welk van deze parken mogen we niet missen?

Groeten,
Wendy

Hallo Wendy,

Monteverde is wel toeristisch, maar ik vind het zeker de moeite waard. De natuur is daar zo mooi! Niet te missen lijkt mij.
Rincon de la Vieja vond ik wel aardig… mocht je genoeg tijd hebben dan zou ik het wel meenemen. Stuk minder toeristisch… wel leuke activiteiten daar als paardrijden, canopywalk en dergelijke.
Tortuguero ben ik helaas niet geweest.

Groet
Edwin

Hoi hoi,
awel ik heb ze alle 3 pas gedaan in juli.
Tortuguero vond ik toch t mooist en ook hier hebben we de meeste dieren gezien!!ni te missen!
Monteverde vond ik een tegenvaller, vond alleen de canopytoer er de moeite.Das de extreemste van costa rica naart schijnt.Heel weinig dieren gezien(1neusbeertje)en een paar vlinders.
Rincon de la Vieja hebben we beklommen en onderweg zien we wel een paar dieren tegengekomen, zoals wasbeertjes,vogels,slangen enzo

Hoi,

Ik vond Monteverde wel degelijk een mooi park, als je er wilt wandelen dan zou ik er wel voor kiezen om een gids mee te nemen anders mis je gewoon veel.

Een ander park die ook de moeite waard is is Manuel Antonio, aan de west kust, ook hier met een gids een rondwandeling gemaakt. Deze parken waren ook wel best druk maar ik zat toen ook in een andere tijd, in Juni.

Tortuguero ben ik zelf niet geweest maar schijnt een mooi park te zijn.

Probeer wat te googlen en te vinden over deze parken en maak je keuze met welke organisatie je wilt gaan.

Succes!

Frank

We hebben ondertussen geboekt en we gaan naar de parken: Monteverde, Rincon, Manuel Antonio en Cahuita. Verder naar San Jose, Puerto Viejo, Samara en Arenal.
Qua dieren moet je gewoon geluk hebben, dat is de natuur.

Veel plezier! Uit je lijstje ben ik in Monteverde, Rincon, Puerto Viejo, San Jose en Arenal geweest.
Monteverde vond ik het hoogtepunt, de mooiste natuur. De canopytour moet je echt daar doen, zo gaaf! San Jose wil je niet lang blijven, vond het er te druk en vond er verder niet veel te zien. Arenal moet je geluk hebben bij de vulkaan. De ene avond hadden we pech, maar de volgende avond hadden we meer geluk en hebben we de lava en de rollende stenen gezien, prachtig!
Je zult zeker gaan genieten daar, nogmaals veel plezier!