In juni ga ik voor 2 weken naar Cuba, Varadero. Ik ga samen met een vriendin en we gaan voornamelijk voor de zon, maar we willen natuurlijk ook erg graag wat van Cuba zien!
We willen graag excursies maken naar Varadero en Trinidad en naar een crocodile farm. Misschien wil die vriendin nog met dolfijnen zwemmen.
Nu kan je in Cuba natuurlijk niet pinnen en ik neem alleen een creditcard mee voor hoge nood. Verder willen we alleen contant geld mee nemen, maar nu is de grote vraag; HOEVEEL??
Kan iemand mij ongeveer vertellen hoeveel de bovenstaande excursies vanuit Varadero kosten? Zodat we niet straks te weinig of juist veel te veel geld hebben!
Hallo Nathalie, klopt het dat je nog geen reacties hebt gehad? Wij willen in april 2013 en ik begrijp van jou nu dat je op Cuba niet kunt pinnen, is dat op het hele eiland zo? Wij zijn er ook nog nooit geweest daarom.
Met je pinpas kun je op Cuba niet zo veel, met je creditcard kun je bij de banken geld opnemen, maar je betaalt de kosten voor geld opnemen met je credicard. Neem voldoende Euro’s mee, die kun je zonder problemen wisselen tegen CUCs.
Het klopt inderdaad dat je op Cuba niet zoveel kunt met je pinpas. Wij zijn zelf net terug uit Cuba en hebben daar ongeveer 50 euro per persoon per dag opgemaakt aan eten, drinken, benzine, excursies en souvenirs. Hotels en huurauto waren al vooraf betaald. Je kan wel in bijna elk hotel en bij elke bank euro’s inwisselen voor convertible peso’s (CUC’s).
Zwemmen met dolfijnen vanuit Varadero zou je nog steeds iets van 75 à 100 euro moeten kosten. Met Cubatur Varadero en Cubanacan Travel Agency kan je naar Trinidad (dat is overigens wel een eindje rijden, maar echt de moeite waard!), maar je zou ook een auto kunnen huren. Als je die twee dagen huurt, kan je ook zelf rijden naar de Crocodile farm in Matanzas, dichtbij Varadero. Entree is nog geen 5 euro.
Heel veel plezier in ieder geval en laat nog even weten hoe het was! En mocht je interesse hebben, jullie verhalen zijn altijd welkom op onze site Reishonger!
Groetjes,
Martijn & Dionne
Een deel van onze foto’s staat al op Facebook, kun je alvast een kijkje nemen in Cuba