Een enkele reis vliegticket is 2x zo duur als een retour ticket, dus heeft geen zin om die te kopen.
En hier in Zuid Afrika even, een baan te krijgen zal vies tegenvallen en zeker Nederlands talig (?)
Dat je een vriendin hier heb wonen, kan je goede contacten opleveren, maar is geen reden voor een werk visa.
Je kan een visa krijgen om werk te zoeken hier, maar met een toeristenvisa mag je maar 3 maaanden blijven en je mag NIET werken. Je kan die nogmaals verlengen, maar je moet aantonen dat je genoeg geld en een retour ticket heb.
suc6:zon02:
Verder sluit ik me helemaal aan bij wat al gezegd is. Baan vinden is ontzettend moeilijk en zeker als dit Nederlands moet zijn. Zelfs als je bij IBM wilt gaan werken, zul je toch op z’n minst engels moeten spreken. En IBM zit volgens mij beetje ver van Kaapstad…
Als ik jou was, zou ik nu al werk maken van werk want anders moet je om 3 maanden t land uit om je toeristenvisum te verlengen. Daarnaast mag je helemaal niet werken op dit visum dus je zult sowieso een werkvergunning aan moeten gaan vragen. Suc6!
De plannen zijn er om te emigreren, maar je zult toch eerst op een toeristenvisum Zuid Afrika binnen willen komen. Je moet dus kunnen aantonen dat je voornemens bent om binnen 90 dagen het land te verlaten. Dit kan vrij eenvoudig met een retourticket maar hoeft natuurlijk niet.
Lees meer hierover op www.capetownrocks.nl/nieuws/toeristenvisum_zuid_afrika