Nog een kleine 6 weken en dan ga ik eindelijk naar Botswana! Ik vind het het fijnste om gewoon te reizen zonder te reserveren, zodat we alle vrijheid hebben om ergens langer te blijven, of juist korter als iets tegenvalt. Maar nou lees ik dat het op veel plaatsen nodig is om campsites te reserveren…
We hebben een 4WD met een eigen tent, dus hebben eigenlijk alleen een kampeerplekje nodig. Is het echt zo lastig om dat te vinden, of geldt dat toch vooral voor de nationale parken? Ik zou het namelijk wel erg jammer vinden om de hele reis vooraf vast te moeten leggen…
Hopelijk kan iemand me hier verder helpen!
Groetjes Ester
Hallo Esther,
Alleen voor campsites in de Nationale Parken moet je van tevoren reserveren. Veel plezier in Botswana!
Gr. Hans
inderdaad helaas reserveren indien je een plaatsje wilt hebben op 1 van de campsites in een national parc. Wij dachten dat het wel mee zou vallen maar helaas. We hebben onze vakantie vorig jaar aan moeten passen omdat we pas na 8 dagen terecht konden (en slechts voor 1 nacht). Eerder was er geen enkele overnachting beschikbaar in Chobe en Moremi. De gemiddelde zuid afrikaner boekt bijna 1 jaar vooruit …
Boeken via DWNP: Maun (tel: 686 1265; fax: 686 1264 or 0053); and Gaborone (tel: 318 0774; fax: 318 0775; e-mail: [EMAIL=“dwnp@gov.bw”]dwnp@gov.bw or [EMAIL=“dwnp.parrogabs@gov.bw”]dwnp.parrogabs@gov.bw; website: www.botswanatourism.org.
Ik hoor echter ook berichten dat sinds deze maand geprivatiseerd zijn met alle gevolgen van dien zie bijvoorbeeld: Vragen over Vakantie - GoeieVraag
Erwin
Super bedankt voor jullie reacties!
Ik had dit een beetje onderschat denk ik
Ik dacht ook… we zien wel, zal wel meevallen! Maar heel wat telefoongesprekken (en een enorme telefoonrekening) verder ben ik er alleen maar achter dat in Chobe NP alles vol zit voor heel september. Nou is dat nog geen ramp, ben best flexibel dus buiten het park slapen vind ik ook prima, maar kan in Kasane dus ook geen plekje vinden! Heeft iemand hier misschien een idee waar ik dan terecht zou kunnen in de buurt van Chobe, of is het in Kasane misschien wel te doen om gewoon erheen te gaan en een plekje te vinden? Of zou ik dit een paar dagen van tevoren in Maun nog kunnen regelen?
Groetjes Ester
Voor Kasane hoef je niet te reserveren.
Van Maun door Chobe naar Kasane red je niet in 1 dag, dus je moet omrijden via Nata ![]()
groetjes
erwin