Leuke info (2010…) met foto’s van de public campsites in Moremi Game Reserve & Chobe National Park.
Moremi Game Reserve:
Maqwee (South Gate): www.wildlifephotography.nl/moremi/south-gate
Third Bridge: www.wildlifephotography.nl/moremi/third-bridge
Xakanaxa: www.wildlifephotography.nl/moremi/xakanaxa
Khwai (North Gate): www.wildlifephotography.nl/moremi/north-gate
Wij vertrekken volgende maand naar Botswana en willen een paar nachten camperen in Moremi en Chobe.
Kan iemand mij vertellen waar ik de campings kan reserveren voor deze parken? Ik begrijp dat de campings geprivatiseerd zijn (bv thirth bridge).
Is het mogelijk om er zonder reserving naar toe te rijden eind sept?
Voor reservaties in het Moremi game reserve kun je bij de volgende sites terecht: kwalate safaris, SKL camps (Savuti, Kwhai, Linyanti) en xomae (Third bridge). Ik denk niet dat het in deze tijd van het jaar lukt zonder reservering.
Boek deze van thuis uit. Let wel, ze zijn niet goedkoop. Reken op 50€ per persoon per nacht. Dit is wel inclusief bankkosten voor de overschrijving. Je moet de reservaties aan de ingang van het game reserve tonen.
Hopelijk heb ik je hiermee op weg geholpen.
Heel erg bedankt voor je reactie.
Maar ik lees toch wel tegenstrijdige berichten. De een zegt vooraf boeken de ander zegt dat er vaak toch wel nog een plaats vrij is als je niet reserveert.
Kan je aan de gate reserveren als je dit vanuit thuis niet gedaan heb of zijn daar weer aparte kantoren voor en weet je waar die te vinden zijn voor Moremi en Chobe?
Moko,
Aan de gate kun je niet reserveren noch ingangstickets kopen. Dit moet in Maun, Kasane of Gaborone gebeuren. Je kunt het erop wagen maar persoonlijk zou ik toch op voorhand reserveren zodat je niet teleurgesteld wordt. Het zou zonde zijn om dat hele eind te reizen en dan te merken dat er geen plaats meer is. Wij hadden in alle campings in moremi op voorhand geboekt en toen we daar aankwamen waren er toch al redelijk wat plaatsen bezet. De vakanties zijn weliswaar al bijna voorbij maar het is wel hoogseizoen nu.
Aan de Gates van de NP’s kun je tegenwoordig weer wel ‘ingangstickets’ (Permits) kopen! Campsite reserveringen zijn het beste van tevoren te maken om teleurstelling te voorkomen.
Ja het zo zou kunnen, maar ik had ter plaatse (juni) andere dingen gehoord. Nu, als dat zo is dan bespaar je jezelf al een half uur in Maun! Mooi meegenomen! Als je nogal enthousiast bent zoals ik dan duurt dat halfuur lang! lol
De rangers bij de Gates (niet de Sedudu Gate bij Kasane) zijn niet zo bij met de mogelijkheid dat bezoekers weer kunnen betalen bij hen. Dit betekent cash geld wat weer overvallers aantrekt. Mijn advies is sowieso om alle permits in Maun bij de DWNP of de Sedudu Gate in Kasane te betalen. Kan daar cash en met Credit Card!
wij zijn net terug uit Botswana. Niets gereserveerd van tevoren, alles daar geregeld oa campingThird Bridge, Kwai, Savuti en Ihaha. Nam wel wat tijd in beslag, maar is gelukt. Er wordt snel gezegd dat alles vol is, maar als je rustig door blijft vragen is er ineens veel mogelijk. Ook blijkt dan dat de campings niet vol zijn. Op het moment dat je daar bent is het geen probeleem langer te blijven.