Reizen zuid Afrika en landen omheen april/ mei 2014

Beste mensen,
Ik ben bezig een plan te maken met iemand uit de VS om ongeveer 2 maanden door zuid Afrika en omringend landen te reizen. De bedoeling is om een 4x4 te huren en de National parks van zuidelijk Afrika te bezoeken, Namibia ,Botswana , Mozambique enzovoorts.

We denken aan vertrek 1st april maar dan begint het regen seizoen. Is dit bezwaarlijk?
we twijffelem tussen van alles regelen om te kunnen kamperen of gewoon huisjes gebruiken of kamers in goedkoop accommodaties . Of moeten we op beide mogelijkheden voorbereiden?
moeten we kampeerspullen van huis meenemen of is het mogelijk om in south afrika goedkoop spullen te kopen en dan achterlaten als we klaar zijn?
Ik heb malarone voor de gebieden waar het nodig is en heb allerlei andere inentingen om veilige te kunnen reizen. Is er om zuid Afrika heen enige land waar je de yellow fever inenting nodig hebt? Of cholera stempel? Of een stempel van de yellow fever?
Wat voor kleding kun je het best dragen in die landen. Ik denk aan temperatuur, maar ook aan wat is acceptabel als vrouw. Ik ben hoe dan ook van plan om mezelf te bedekken om mosquito beten te voorkomen.
We zouden best nog twee mensen willen vinden om de reis of een deel daarvan samen te doen en kosten te delen dus als iemand dit leest en meer wil weten neem contact op.
alvast bedankt voor het lezen en enige informatie.

Anamore,

Je stelt 4000 vragen in dit stukje. Wellicht is het beter om je eerst voor te bereiden over wat je nu echt wilt en hoe je dat ongeveer wilt uitvoeren. Of je wilt kamperen of in een guesthouse zitten, kunnen wij niet voor je bepalen. Of je kampeerspullen meeneemt of daar wilt kopen, het scheelt in wat je mee wil sjouwen maar dat moet je zelf bepalen. Of je inentingen nodig hebt, hangt er van af waar je heen gaat en waar je vandaan komt, meestal valt het wel mee. Zuid Afrika is een westers land, de kleding van een vrouw speelt nauwelijks een rol.
Volgens mij heb je geen idee waar je aan begint, dat is overigens helemaal niet erg, maar zonder een beetje plan kan ook niemand een zinnig advies geven.

Groeten, Michael

Hallo

Zoals mijn voorganger al schreef, te veel zaken zonder concrete dingen!
In noordelijk zuid Afrika is het regenseizoen zo ongeveer vanaf half oktober tot kerst!
In sommige van de andere genoemde landen ligt dat heel anders!
Ook het huren van een 4x4 is vaak onnodig maar wel erg duur, tel voor twee maanden voor
een beetje geschikte 4x4 met een goede verzekering en toestemming voor de genoemde
Landen zeker op minimaal 5 tot 6000 euro!
Om een 4x4 veilig en juist te gebruiken is enige ervaring of een cursus een must!

Groet Peter