Beste mensen,
Ik ben bezig een plan te maken met iemand uit de VS om ongeveer 2 maanden door zuid Afrika en omringend landen te reizen. De bedoeling is om een 4x4 te huren en de National parks van zuidelijk Afrika te bezoeken, Namibia ,Botswana , Mozambique enzovoorts.
We denken aan vertrek 1st april maar dan begint het regen seizoen. Is dit bezwaarlijk?
we twijffelem tussen van alles regelen om te kunnen kamperen of gewoon huisjes gebruiken of kamers in goedkoop accommodaties . Of moeten we op beide mogelijkheden voorbereiden?
moeten we kampeerspullen van huis meenemen of is het mogelijk om in south afrika goedkoop spullen te kopen en dan achterlaten als we klaar zijn?
Ik heb malarone voor de gebieden waar het nodig is en heb allerlei andere inentingen om veilige te kunnen reizen. Is er om zuid Afrika heen enige land waar je de yellow fever inenting nodig hebt? Of cholera stempel? Of een stempel van de yellow fever?
Wat voor kleding kun je het best dragen in die landen. Ik denk aan temperatuur, maar ook aan wat is acceptabel als vrouw. Ik ben hoe dan ook van plan om mezelf te bedekken om mosquito beten te voorkomen.
We zouden best nog twee mensen willen vinden om de reis of een deel daarvan samen te doen en kosten te delen dus als iemand dit leest en meer wil weten neem contact op.
alvast bedankt voor het lezen en enige informatie.