reizen zonder partner

Hoi allemaal,

Mijn moeder wil graag op vakantie in de zomer, maar helaas houdt mijn vader echt totaal niet van op vakantie gaan. Ik dacht dat ik weleens iets gelezen had over groepsreizen voor mensen die wel een partner hebben maar alleen reizen (alleen maar niet single idee), maar ik kan het nergens vinden. Om mij heen hoor ik wel vaker dit soort verhalen dat de man niet op vakantie wil (zal ook wel andersom voorkomen). Mijn moeder is trouwens 53 jaar en haar vriendinnen/zussen gaan wel met hun man op vakantie. Ik zie dat helemaal voor me, een groep dames rond die leeftijd gezellig beppen bij het zwembad en leuke dingen ondernemen.

Weet iemand dit?

Groetjes Karin

Je zou eens kunnen kijken op www.kras.nl, daar vind je onder de rubriek “single”, reizen speciaal voor mensen tussen 40-55 jaar, er staat wel bij voor alleenstaanden maar ik denk dat dit niet echt uitmaakt. Je vind nog wel organisatie die dergelijke singlereizen aanbieden.

Of je zou eens kunnen navragen bij een vrouwenvereniging in je buurt … zij organiseren ook wel eens uitstapjes of reisjes.

Veel succes!

Ze kan natuurlijk ook altijd een berichtje plaatsen op het Reisgenoten forum. Wie weet zijn er wel mensen in een gelijke situatie die het fantastisch zouden vinden om samen weg te gaan.

Alleen de eerste keer dat je als alleenstaande met een groep meegaat, zoek je beter een reis- en kamergeno(o)te die je vrij goed kent. Je hebt dan aanspraak en wordt niet ineens in een onbekende groep geworpen. Maar nu en dan kan het net zo boeiend zijn helemaal alleen te reizen. Je hebt dan dat unieke gevoel van vrijheid, van ik hoef met niemand of niets rekening te houden. Aan de andere kant kan eenzaamheid toeslaan en op je eentje reizen is ook behoorlijk vermoeiend. Je moet zelf alles regelen, alles beslissen en voor je bagage zorgen.