Reizen van Mirissa naar Colombo

Wie kan ons vertellen wat de beste manier is om van Mirissa naar Colombo vliegveld te reizen? Bus, trein,taxi en wat zijn ongeveer de prijzen?

Beste Moniqueb64

Eigenlijk kan je niet anders dan een auto met chauffeur te nemen. Dit mag je maximum rond de 12000 roepie kosten.
Als je het aan die prijs niet vindt, contacteer me dan maar.
Met de bus geraak je er niet in een redelijke tijd, met de trein al evenmin.
Nu doe ik er tussen de 2.5 en 4,5 uur over maar waarschijnlijk gaat in september de snelwegverbinding tussen Colombo en Katunayke ( daar is waar de luchthaven is) open en dan kan je rekenen op een reistijd tussen de 2 to 2.5 uur.
Als je nog iets moet weten: vraag maar.
Jan

Mee eens. Je kunt wel kosten besparen (maar tijd verliezen) door trein te nemen Weligama-Colombo en vanaf daar taxi.

Reistijd: als de nieuwe snelweg afkomt, gezien hoe ie er in maart bij lag zeer betwijfelbaar of het dit jaar wordt, zal dat half uur schelen niet meer als je vanaf zuiden komt. Dus van 2.5-4.5 naar 2-4 uur overall. Het probleem is dat het hele stuk Kottawa naar Peliyagoda, de twee eindpunten van beide snelwegen, nog via stadswegen tjokvol stoplichten en files moet; de ‘outer ring road’ die deze twee moet verbinden wordt pas 2015-2016 gereed op zijn vroegst.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Oké, dank jullie wel. Wij zijn er in augustus dus we zullen dan een auto moeten regelen.

oke veel succes.

Hoi Monique,

heb je al iets geregeld? Wij waren er namelijk afgelopen januari en sliepen in Unawatuna, vlakbij Galle. Vanuit Galle rijdt er een snelbus naar Colombo, over inderdaad een nieuwe snelweg ine en nieuwe bus, die er ongeveer 1,5 uur over doet. De bus van Mirissa naar Galle doet er ongeveer een uurtje over. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar op zich is het goed te doen en goedkoop. Zelfs als je je met een tuk tuk in Galle af zou laten zetten.

klopt. er is rond het uur een bus die vanuit het busstation van Galle vertrekt en in Kottawa ( buitenwijk van colombo) stopt. Vandaar kan je met bus of tuc tuc naar colombo zelf. Er zijn bussen van Mirissa naar Galle ( of ook al een tuc tuc maar dat zal wat duurder zijn)