Ik kom 2 juli om 8 uur s’ochtends aan op Sri Lanka, de eerste bestemming van mijn wereldreis. Na mijn aankomst wil ik gelijk door naar Unawatuna, daar heb ik een huisje gehuurd om een paar dagen bij te komen en te relaxen.
Mijn vraag: hoe kan ik het beste van Colombo naar Unawatuna reizen? Per bus, trein of taxi? En is het ambitieus om na een lange vlucht gelijk door te gaan naar Unawatuna, of is het op zich wel te doen?
Taxi, rond de Rs 10,000 + Rs 1,000 tol dus samen nog steeds ruim onder de 100 euro. Gewoon van de desks in Arrivals nemen, negeer de snorders in de wachtruimte ertegenover; die roepen meestal lagere prijzen maar velen ervan bedonderen je. Zal rond de 3 uur kosten. Openbaar vervoer is zeker 5-6 uur (o.a. omdat ze de oude kustweg moeten nemen, de snelweg heeft busroutes zonder airport-aansluiting) en niet verantwoord na zo’n lange vlucht, taxi kan best.
Wij zijn december gelijk vanaf vliegveld naar unnawatunna gegaan. Hebben het guesthouse gevraagd ons op te halen kosten 70 euro ong 3 uur duurt het!
Zee is in juli aug erg wild !