Beste lezer,
Voor de maanden April en Mei staat een reis naar Japan gepland, min of meer.
Inderdaad min of meer, want waar ik nog niet over uit ben is of het “verstandig” is om tijdens de Gouden Week te reizen door Japan (eigen auto huren en per dag op een andere lokatie in een ander hotel).
Het wordt veelal afgeraden door reisorganisaties, maar ik ben juist benieuwd naar de ervaringsdeskundigen (lees: jullie).
Mag ik jullie om mij wat advies te geven waarom ik juist wel of juist niet tijdens de Gouden Week naar Japan moet gaan.
Alvast bedankt allemaal!
Groeten,
Natascha
Hallo Natascha,
aan het gebrek aan antwoorden te zien vrees ik dat er niet echt ervaringsdeskundigen zijn hier wat betreft reizen tijdens Golden Week in Japan. Ik heb er zelf ook totaal geen ervaring mee.
Het enige wat ik je kan meegeven is dat als je in die periode gaat, je de reserveringen voor hotels ed zo vroeg mogelijk maakt voordat alles volgeboekt is.
En vooraf goed plannen dat je niet op de dagen gaat rijden waarop veel verkeer wordt verwacht, zodat je niet in monsterfiles terecht komt.
Op deze pagina staat wat meer informatie over Golden Week, misschien heb je daar wat meer aan.
Maar ik denk dat als je de keuze hebt om Golden Week te vermijden, dat wellicht beter is. Dan ben je niet een toerist in de massa van het binnenlandse toerisme, en heb je wat meer de ruimte om alles te zien wat je wilt zien.
1 like