Hallo,
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om per vrachtschip of ander schip naar Azië te varen? Niet als toerist, kost 100 euro per dag. Maar werken aan boord tegen een vergoeding als een bed en een maaltijd.
Willem
Hallo,
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om per vrachtschip of ander schip naar Azië te varen? Niet als toerist, kost 100 euro per dag. Maar werken aan boord tegen een vergoeding als een bed en een maaltijd.
Willem
Zover ik weet (en dat is alleen wat ik op het net gelezen heb, maar heb er wel uitgebreid naar gezocht) is het absoluut niet meer mogelijk om als niet-betalende (lees werkende) passagier nog mee te varen op een vrachtschip.
Hans.
Beste Hans,
Dat is heel jammer, dan wordt het zwemmen.
Bedankt voor je reactie.
Willem
je zou het eens kunnen bespreken met de direkteur van Socar in lelystad… Ik heb van iemand gehoord dat via hun zo nu en dan nog wel eens iemand op die manier op reis gaat…
Groet, Michel
Beste Michel,
Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen
Willem
met speciale dank aan de islam-gebaseerde aanslagen van 9/11 …
ook in deze sector draagt men nu de gevolgen van de Amerikaanse paranoia terzake …
Vakbonden in veel landen hadden het al verboden, onder het mom van oneerlijke concurrentie tegenover ´echte ´zeemannen. Tenzij je een zeemansboekje hebt natuurlijk.
En waar het wel mocht hebben veel reizigers het zelf door hun gedrag kapot gemaakt. Ik ben in de jaren 80 en begin 90 nog diverse malen als werkend passagier de oceanen overgestoken en maakte mee dat andere ´work-a-ways zich na de eerste dag gewoon stomweg ziek meldden, ´s avonds weer beter om met de bemanning te kunnen feesten en de volgende dag weer ziek etc.
Kapiteins werden toen al steeds minder scheutig met het aanbieden van deze manier van reizen omdat ze geen zin hadden in het (ver)voeren van deze parasieten.
En de weingen (volgens mij enige) die nog wel af en toe de mogelijkheid aanboden zoals de Colombus Line op het USA- Oceanië traject zijn er idd met dank aan 09/11 mee gestopt.