Met (vracht)schip naar Amerika en de PanAm

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om volgend jaar een jaar de Pan American Highway te gaan reizen. Het lijkt me echt ontzettend vet alleen heb ik al gelezen dat het niet slim is om te liften in Amerika.
Als ik zelf een 4WD zou kopen zou al mijn geld meteen op zijn dus dat is ook geen optie, heeft er nog iemand ideen of andere opties om toch mijn doel te kunnen bereiken.
Of zijn er nog meer mensen dit van plan?

Ik had ook een keer gehoord dat je ipv met het vliegtuig ook met een vrachtschip mee kan naar amerika als je dan wat dingen doet aanboord, met als vergoeding de reis en het eten. Heeft iemand hier meer info over dan zou ik dat graag willen weten!

Alvast bedankt!

Joeri

Hi Joeri!

Helaas heb ik geen tips voor je, maar het klinkt wel allemaal zeer spannend! Houd je ons hier op Wereldwijzer.nl op de hoogte van je vorderingen? :smiley:

Succes!!!

Jeroen

hee joeri …

ik ben aantal jaren gelden in amerika geweest met mn ouders en zijn in 9 staten geweest… zelf rondgetrokken met een auto… je kan als je (21?) bent ook een auto huren
anders szou ik gewoon met treinien of binnenlandse vluchten gaan

over die boot weet ik niets… ik las het gister ook en het heeft mij ook op ideeen gebracht… die jongen vertelde dat je bij haven rotterdam even moet kijken welke schepen daarheen gaan en misschien zou je die moeten bellen of mailen…denk dat je met bellen het verste komt…

je kan het altijd proberen nee heb je ja kan je krijgen… ik ga het misschien ook proberen
gr bart

het werken aan boord van een schip als vergoeding van de reis en eten (zgn work-away) is niet meer zo makkelijk tegenwoordig(is in t verleden te veel misbruik van gemaakt.denk aan bv aanmonsteren en dan geen poot meer uitsteken.Ze kunnen je dan moeilijk overboord zetten)
Officieel mag t niet eens meer vanuit (oa) Europa ivm verzekeringskwestie en vakbonden. Tenzij je een ´monsterboekje´hebt, dus officieel als zeeman mag werken. Bellen/mailen zal je een nee opleveren. Naar de haven gaan en proberen de kaiptein van een schip te spreken is de beste optie.

groet,

Marcel

dit lijkt mij ook super om te doen, maar ik woon in het noorden van het land…en om dan naar rotterdam te gaan en te vragen aan een kkapitein of ik misschien mee mag vind ik wel een beetje… zijn er misschien nog ander mogelijk heden??

wel erg jammer dat het door werkschuwe profiteurs bijna niet meer mogenlijk is

klaasz

hi Ken iemand die dit jaren geleden gedaan heeft: met een vrachtship van New York naar Belgie geloof ik kijk op deze link, misschien heb je er wat aan, http://www.freightercruises.com/ wat betreft een auto eventueel kopen hier, laat me weten daar kan ik je wel mee helpen ! groetjes, Yoli www.shopussa.com

Is er nieuws van Joeri?

Ook voor ons is >>> geen optie. Mijn Vriendin heeft last van trombose en is een keer naar Kreta (4u) gevlogen en had daarna opgezwolle benen en wel drie weken last daarvan :mad:.

Dus een soort ferry naar de States zou perfect zijn. Via Iceland is ook niet te doen omdat vanuit Iceland ook nog 6 uur vliegen nodig is.
Twee uur gaat nog wel maar dan houdt het op:wereld:.

Iemand nog iets meer te weten gekomen ?

http://www.gonomad.com/transports/0906/freighter-cruising-experience.html

http://seatravel.wordpress.com/category/passenger-freighters/page/3/

wat betreft evenuteel een auto in de states kopen, laat me weten daar kan ik je wel mee helpen ! groetjes, Yoli www.shopussa.com

1 like

:dag:bedankt voor de links. Maar best nogal aan de prijs. En misschien kan het voor minder als je niet het gehele traject meevaart.:vak01:

In 2002 zijn we vanuit Rotterdam naar Peru gegaan via Rotterdam, Antwerpen, Bilbao, Vigo, San Juan, Cartagena, Panamakanaal, Buenaventura, Guayaquil en tenslotte Lima. We hadden het zeer getroffen met de Chileense crew de Roemeense officieren waren iets minder. We hebben 30 dagen op het vrachtschip de Atacama gezeten. In de havens konden we meestal enkele uren van boord. Buenaventura (Columbia) echter niet, daar was het te gevaarlijk. We hebben fantastische dingen gezien en meegemaakt. Voor onze verhalen en foto’s (slide shows) kun je naar http://www.reisetappe.nl gaan. Een levenservaring om nooit te vergeten. Vergeet niet dat je voor het geen je betaald onderdak en 3 maal daags te eten krijgt.