Werkend Op Een Boot Naar Zuid-amerika

Hallo,

een vriend van me en ik willen in januari richting zuid-amerika gaan en hadden zo bedacht dat we wel konden werken op een boot die die kant op ging om zo geld te besparen en misschien zelfs iets te verdienen voor onze reis. Weet iemand wie je daarvoor moet bellen/emailen?? Welke instantie je dan aan moet kloppen?

bvd,

Bart

Hallo Bart,

om vanuit Europa te mogen vertrekken (werkend) moet je een zgn monsterboekje aanvragen. Helaas kan het niet meer als zgn “workaway” meer maar moet je officieel zeeman worden.
Als betalend passagier kan wel maar is in de meeste gevallen duurder dan een vliegticket (je hebt nl een paar weken fullboard erbij)
Als je van t onzekere houdt is je beste kans om te proberen vanuit Polen te vertrekken. Daar willen de passages nog wel eens een heel stuk goedkoper liggen.(Mijn laatste vaart met een poolse boot was met de Polish Steamship comp. (niet te verwarren met Polish Ocean Lines. Deze is wel erg duur!)is wel alweer 10 jaar geleden en was 450 dollar, incl motor mee aan boord)

groet,

Marcel

aha.

maar werkend op een schip die kant op kan dus alleen als je zeeman word en daar heb je dan weer een opleiding voor nodig zeker? heb je ook een website ofzo van die poolse maatschappij? was jij toen gewoon passagier op dat schip of werkte je ook nog.??

groet,
Bart

http://www.polsteam.com.pl/
ee op de poolse boot mocht ik (zoals alles wat van Europa komt zover ik weet) ook niet werken.Was gewoon betalend passagier. Als werkend passagier=workaway, is me enkel 2x gelukt tussen Amerika en Oceanie.

he bedankt.
ik ga wel even op die site neusen. een broer van mn vriendin zit ook altijd op die schepen als zeeman dus misschien weet hij meer.

bedankt voor de moeite