Hoi, Ik ben op reis naar India uit Nederland op 2 maart van dit jaar en op zoek naar wat hulp bij het aanvragen van mijn visum, ben ik op een strikt budget en wil je niet te krijgen opgelicht door reisbureaus! Gewoon behoefte aan een toeristenvisum. Ik heb wat onderzoek gedaan en het lijkt alsof een compleet mijnenveld. Weet iemand of kan op een eenvoudige manier van de toepassing aan te bevelen, en kan je het doen zonder daadwerkelijk een bezoek aan de ambassade, dat wil zeggen - online of per post? Ondertussen doet iedereen probeert www.evisaasia.com op de toepassing van een visum? Gelieve advies
Wat bedoel je precies? Reizen vanuit NL/Belgie naar India of andersom?
Toeristenvisum voor India is in NL te krijgen bij twee visakantoren, in Den Haag en Amsterdam; in principe niet via de Indiase ambassade zelf.
Indien je Haag of A’dam langs gaat betaal je de laagste prijs. Opsturen (aangetekend) kan ook maar dat kost dan extra, aan hen voor terugzenden en aan jou voor heenzenden. Prijs voor gewoon visum 64.50 (fee die ambassade krijgt) en minimaal 21 euro voor de visumdienst zelf.
‘Bovenop’ die kantoren zijn er dan nog third-party diensten die meer werk uit handen nemen, zoals kunnen brengen en halen in hun eigen kantoor (Breda denk ik). En daar betaal je dan ook voor.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]