Reizen naar Alaska

Hallo,

Na een georganiseerde reis naar Canada en een individuele roadtrip door West-Amerika heb ik nu het plan opgevat om met een groepsreis naar Alaska te gaan. Ik heb inmiddels 2 reizen gevonden die mij aanspreken: SNP ‘USA - Alaska avontuur’ 19 dagen en Discover reizen Alaska 22 dagen. Met name ervaringen en reisverslagen van Discover reizen kan ik nergens vinden op het web! Hun reizen zien er erg leuk uit, maar hoe staat het met de professionaliteit van hun organisatie e.d.? Als voorbeeld: Askja reizen komt b.v. erg professioneel over (qua website e.d.) maar is nogal prijzig en de Alaska-reis die ze vorig jaar aanboden is helaas uit het ‘assortiment’

http://verrereizen.prikpagina.nl/images/smile/frown.gif

SNP komt ook professioneel over, maar weinig info op het web.
Wie kan mij, wellicht uit eigen ervaring, informatie geven over bovenstaande reizen en/of recente ervaringen met deze organisaties.
Alle info is welkom, ook Alaska do’s and don’ts!

Ben benieuwd naar jullie reacties, bedankt alvast!

Anneke

Jammer dat je geen reacties hebt gehad. Ik ben ook geïnteresseerd in de SNP reis naar Alaska en ben ook op zoek naar ervaringen.

Heb je verder nog iets gevonden over die reis?

Karin

Discover zit in de groep waar ook Snowleopard bij zit. Daar werk ik wel eens voor. Als zij samen werken ga ik er wel van uit dat het wel goed zit bij Discover, met reisleiding en zo. Ik zal het eens vragen.

Zo, baas zat achter de pc dus snel een antwoord. Je hoeft je over Discover geen enkele zorgen te maken, wat hem betreft.

SNP is zo groot en bekend dat het bij hun ook wel goed zit neem ik aan.

Hallo Karin,

Goh, was alweer vergeten dat ik dit gepost had! Wel een beetje vreemd dat er niemand op het forum was/is met Alaska informatie… Had de Alaska reis geboekt bij Discover, maar helaas ging de reis niet door ivm te weinig deelname. Superjammer, ik had me er erg op verheugd. Andere datum was niet mogelijk i.v.m. met mijn werk. Kon kosteloos annuleren en de communicatie met de mensen van Discover was super, helemaal in orde.
Hoop ooit nog eens naar Alaska te gaan (bij de Canadareis destijds al een stukje Alaska gedaan - Hyder - in 1 woord geweldig!), dit jaar eerst op safari!
Ben in 2009 met Sawadee naar Costa Rica geweest, super reisorganisatie. Gaan helaas niet naar Alaska als ik het zo bekijk op de site :frowning:

Groet en succes met info vergaren!

Anneke

1 like

Hallo,

Ik ben in 2008 met Djoser naar Alaska/Yukon geweest. Een geweldige reis.
Enig nadeel vind ik dat je bijna dagelijks moet reizen (rijden).
Jaar er na heb ik zelf een reis georganiseerd in Alaska. 5 á 6 Dagen in een NP en dan een volgend NP. Dit was voor mij een leukere vakantie dan de eerste omdat je meer in de natuur bent en niet op de weg.
Alaska is rust, natuur, wildlife, ruig en aardige mensen.

Ga dit jaar ook weer naar Alaska, het zit in mijn hart, en zoek ook nog wel een reisgenoot dus…??

Groet Erik