Alaska Sep. 2009 voor 3 weken.

Hallo, ik wil graag in Sep. 2009 voor 3 weken naar Alaska.
Zoek hiervoor ( het liefst een vrouwelijke) reisgenoot / reisgenoten.
Ik heb geen ervaring met het zelf uitstippelen van een reis, ga meestal met een groepsreis mee.
Maar als jij ervaring hebt is het misschien wel een optie, anders kies ik voor een groepsreis. Maar dan wel met jou…!

Hi, ik ben geen vrouw en september is voor mij waarschijnlijk te laat (in jan. vertrek ik naar Brazilie als start van een reis van 6 - 9 mnd. naar verschillende windstreken). Maar ik wil ook naar Alaska komend jaar. Moet nog uitzoeken wat de beste tijd is qua weer omstandigheden en things to do. Wie weet is het een idee om in elk geval onze ideeen/ervaringen uit te wisselen? laat maar weten! (ps ik ben Onno, man van 37 uit omgeving Amsterdam. Zowel voor werk als prive heb ik al t een en ander gereisd en ga daar weer een flink hoofdstuk aan toevoegen).

Hi,

Ik ben dus wel een vrouw :slight_smile: en dan ook eentje die dolgraag naar/door Alaska zou willen reizen, maar dan in Augustus aangezien ik dan vakantie kan opnemen. Ik heb zojuist een berichtje geplaatst op het ‘Verenigde Staten forum’ m.b.t. info over reisorganisaties.
Ik ben in 2007 met Baboab naar Canada geweest (waanzinnig mooi land, zou zo weer teruggaan! De reisleidster was echter niet een doorslaand succes, maar toch een mooie reis gemaakt) en dit jaar met een vriendin een 4-weekse roadtrip gemaakt door West Amerika. Samen een supergave trip inelkaar geknutseld (alleen de voorpret al). Van San Fransisco naar Yellowstone, alle National Parks bezocht, ook geweldig indrukwekkend!
Dit jaar wil ik dus heel graag Alaska ‘ontdekken’. Natuurlijk is reizen op je eigen houtje leuker omdat je dan totale vrijheid hebt, maar als het niet anders kan (mijn Amerika ‘vriendin’ wil graag naar 't Verre Oosten) dan ben je aangewezen op een groepsreis. Mijn vurige wens in Alaska is om in Katmai NP de grizzly’s gaan spotten ('t liefst met Ken en Chris Day, biologen).
Ik heb tot nu 2 leuke (groeps)reizen gezien: Discover reizen en SNP reizen. Persoonlijk vind ik een combi van natuur en cultuur (ook de mensen vh land ontmoeten) erg leuk. Het zwaartepunt hoeft niet perse op het ‘hiken’ te liggen (en bij SNP is dat volgens mij wel zo).
Kortom, ik vond het leuk te lezen dat er nog meer mensen een ‘Alaska-feeling’ hebben. Mocht je willen reageren op mijn berichtje… hartstikke leuk!

Happy holidays gewenst!!

Anneke

P.S. Onno, alvast een waanzinnige reis toegewenst, wat een geweldig vooruitzicht!