Reizen met kinderen

we zouden in de paasvakantie (=laagseizoen) een safari willen doen met 2 kids van 13 en 15 jaar.
we zouden Seringeti NP en de Ngorongoro krater willen bezoeken in een tijdspanne van 7 dagen.
Wie heeft ervaring met reizen met kids?
wie heeft ervaring met deze periode?
hoe reageren kinderen over het algemeen op de nodige inentingen?
zijn er toeroperators met scherpe prijzen voor kids?
de meeste toeroperators beschouwen deze leeftijd als ‘volwassen’ terwijl er bij de entreegelden van de NP’s toch een onderscheid wordt gemaakt…

Neem eens contact op met Welkom bij Tayari Safari | Tayari Safari
Ik kan je mijn ervaring vertellen na november.
Dit jaar organiseerde Gerard Groot ook iets speciaal voor kinderen.
In ieder geval is mijn ervaring dat hij heel flexibel is, wij maken bijv. 1 1/2 safari (we gaan nl tussendoor 1 weekje naar Zanzibar) met hem en dat kan allemaal. En betaalbaar is hij zeker.

1 like

Het is heel goed te doen voor kinderen van deze leeftijd, want jullie kunnen helemaal zelf aangeven wanneer het genoeg is en jullie terug willen naar je verblijf. Wel zou ik, als het mogelijk is, zoveel mogelijk voor resorts kiezen die een zwembad hebben. De entreegelden voor kinderen t/m 15 jaar zijn overigens beduidend lager dan voor volwassenen. Wat betreft de inentingen, kinderen van deze leeftijd hebben daar normaal gesproken niet meer “last” van dan volwassenen. Van bepaalde vaccinaties bestaat er een kinder dosering.
Houden jullie er overigens rekening mee dat april het regenseizoen is in Tanzania?
Mary. ( www.tanzaniasafaritour.com )

Goedemorgen!

Wat leuk en bijzonder dat jullie met het gezin een reis naar Afrika willen maken! Tanzania is een super land voor kinderen (zeker ook van die leeftijd). Wij hebben al vele gezinsreizen georganiseerd en de kinderen vinden het altijd fantastisch. Ze zijn vaak erg onder de indruk van de andere cultuur en safari is natuurlijk helemaal leuk: een hele week met allemaal dieren om je heen. In het safaricircuit is een ruime keuze aan kindvriendelijke lodges te vinden waar je aan het eind van de dag lekker kunt bijkomen en relaxen.

April is laagseizoen en dan begint het regenseizoen in Tanzania. Maar voor safari is dit juist een hele goede tijd. De migratie is dan meestal in Zuid Serengeti en de kans op het zien van jonge dieren is groot. De natuur is mooi in deze maanden en het is niet zo stoffig en droog. Temperatuur is nog steeds aangenaam!
Er kan natuurlijk wel eens een bui vallen, dus houd daar rekening mee als jullie ook Zanzibar willen bezoeken.
Verder is april prijstechnisch ook erg gunstig. De accommodaties hebben dan hele voordelige prijzen t.o.v. het hoogseizoen en het is niet zo enorm druk in de parken.

Kinderen onder de 16 krijgen inderdaad korting in de parken en als je een reisvoorstel krijgt dan moeten kinderen onder de 16 zeker goedkoper zijn!
Inentingen: DTB (hebben ze als het goed is al), Gele Koorts en Hep A. Deze laatste 2 heeft mijn dochter van 1 jaar ook gekregen en die heeft er helemaal geen last van gehad.
Malariatabletten zijn ook aan te raden.

Succes met het plannen van jullie vakantie!!
Hartelijke groet,
Selma