Reizen met een ernstige allergie

Ik zag dat er al een soortgelijk topic was over een dieetbeperking, maar mijn probleem ligt nog even iets anders. Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Noten, pindas en mosterd - na een paar kruimeltjes moet ik eigenlijk al richting ziekenhuis. Wat ik me af vroeg is of iemand hier ervaringen heeft met ziekenhuizen in het buitenland. Omdat allergien niet in elk land even bekend zijn etc, waar zijn ziekenhuizen er igg **niet **goed op voorbereid iemand met anafylaxie te helpen? Ik wil graag naar Zuid- of Midden Amerika, over het land heb ik nog niet helemaal besloten. Maar als je dit over andere gebieden weet is het ook goed!

Ook zou ik het handig vinden om te weten waar veel met pinda gekookt wordt. Ik weet dat dit in sommige keukens een basisingreident is wat echt bijna overal in gebruikt wordt, en die landen kan ik dus beter vermijden. Het is niet zo dat ik zomaar alles in mijn mond steek ofzo, ik zal dan ook niet snel uit eten gaan en in het buitenland kook ik liever zelf. Maar het ongeluk zit in een klein hoekje, dus…tips/ervaringen zijn heel welkom. :slight_smile: