Reizen met de trein

In augustus ga ik vier weken met mijn dochter mee naar SriLanka, we gaan daar 3 weken in het weeshuis in Maggona werken en de laatste week gaan we naar Kandy om vandaar uit het eiland verder te verkennen.

Ons guesthouse in Kandy hebben we al gereserveerd, we willen echter vanuit Maggona per trein naar Kandy reizen, gewoon om dat ook mee te maken en je ziet ook veel van het land als je per trein reist (mijn dochter vertelde dat de treinen daar niet zo snel rijden, zij heeft verleden jaar al in Maggona gewerkt), weet iemand hoelang deze treinreis duurt en is er verschil in klassen. kortom zijn er wat tips voor de treinreis en wat kunnen we verwachten.

Groet,

Irene en Suzan

Hallo I & S,

Zie www.railway.gov.lk. Gewoon 2e klas nemen, op de route Maggona-Colombo is er sowieso geen alternatief en Colombo-Kandy hebben slechts 3 treinen per dag 1e klas maar dan met complex reserveren in-person in Colombo.

Op de website kun je berekenen hoelang e.e.a. duurt; eerst stoptrein Maggona-Kalutara South en daarna express naar Colombo en 2e express naar Kandy. Reken op totaal 6 uur minstens.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like