Ik hoop dat jij mij kan helpen bij het volgende.
Wij willen onze rondreis grotendeels met de trein gaan doen.
Om te zorgen dat we het stuk van Kandy naar Ella wl plaats hebben in de trein, heb ik contact gezocht met ons in Kandy geboekte hotel en gevraagd of zij als extra service tickets voor ons willen halen.
Dit willen zij wel. Morgen gaan ze voor die van 4 feb en overmorgen voor die van 5 feb.
Super vriendelijk van hen.
Het gaat om de volgende tickets:
4 februari: Kandy to Hatton - 2 tickets 2e klas
5 februari: Hatton to Ella - 2 tickets 2e klas
Nu heb ik geen idee wat die tickets normaal kosten en wat dus een redelijke prijs is wat zij kunnen berekenen.
Kun jij hier een richting aan geven misschien?
Alvast dank.
Nettoprijs aan loket vind je op de railway.gov.lk site. Maar reserveren via telefoon kost al extra, en ook arbeid moet betaald worden; het tarief van visitsrilankatours.co.uk, iets van 2-3 x zoveel als aan loket, is zo ongeveer het maximaal redelijke.
Om zeker te zijn van treintickets op de route Kandy - Hatton en de volgende dag Hatton - Elle, heb ik onze guesthouse eigenaar benaderd en gevraagd of zij tickets wilden kopen. En dat wilden zij heel graag voor ons doen.
Gisteren en vandaag (omdat het 2 opvolgende dagen zijn) zijn zij voor ons naar het station in Kandy gegaan om tickets te kopen voor over precies 30 dagen dan.
Tot onze grote verbazing is het niet gelukt om 1e of 2e klas tickets te kopen. Die waren allen binnen 5 minuten uitverkocht, volgens haar.
Ze heeft nu wel 3e klas tickets kunnen kopen.
Is dit aan te raden, of kunnen we het alsnog proberen via Visitsrilankatours bijvoorbeeld.
Ik hoor graag wie er ervaring hebben met 3e klas of dit te doen is voor die route.
3e klasse is geen probleem, gewoon doen. Is iets meer basic dan 2e klas, met bijv. 5 ipv 4 stoelen, maar verder schoon en goed.
De vijver van reserveerbare seats is gedeeld tussen de stations en de twee callcenters en daarmee dus ook VSL tours, de kans dat die kan leveren als station het niet kan is erg klein.
Ja helaas, soms gaat het in minuten, zowel een rij achter de kassa van grote stations als een batterij callcentre-bellers bij o.a. VSL staan klaar en hun stapel aanmeldingen is groter dan het aanbod