Reizen in Nicaragua zonder spaans

Hoi,

Ik denk erover om in januari (lekker last-minute) drie weken naar Nicaragua te gaan. Ik ben een vrouw van 24 en zou alleen gaan, maar ik spreek geen Spaans. Is dit een groot probleem? Ik zou graag +/- een week willen surfen in San Juan del Sur, maar ook wat rondreizen om wat van het land te zien.

Ik heb voorheen alleen gereisd in Australie, NZ en Thailand, maar ik kan me voorstellen dat het niet vergelijkbaar is. In Cuba ben ik ook al eens geweest, maar toen met een huurauto en met z’n tweeën, dus dat is toch niet helemaal vergelijkbaar.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en advies!
Groetjes,
Martine

Hallo Martine,

Wij zijn afgelopen september ook drie weken in Nicaragua geweest, we hebben het hele land door gereisd we spreken geen woord Spaans maar het is echt geen enkel probleem!

Ze spreken daar goed Engels en als je iemand tegen komt die geen idee heeft waar je het over hebt dan ga je naar de volgende persoon die weet het vaak wel!

Ik denk dat het alleen reizen ook geen enkel probleem is, je komt daar genoeg andere toeristen tegen die een praatje met je maken en die je ook kunnen helpen!

Zo is het bij onze reis gegaan! Ik hoop dat je wat een deze informatie hebt!

Groeten Johan en Else

De jonge mensen spreken best goed Engels en de wat oudere die in de toeristenbranche werken, ook.