Het is alweer ruim een jaar geleden dat de revoluties vanuit hartje Cairo zijn begonnen. 6 jaar geleden was ik daar voor het laatst en ben daarom erg benieuwd hoe het de sfeer er nu is. Wie is er onlangs nog heen geweest en heeft het geproeft van het “nieuwe” Cairo.
Hoi,
Mijn vriend is er vrijdag nog geweest. Maar Egypte is volgens hem veranderd in negatieve zin. Veel drugs, vechten, etc. etc. politie doet bijna niks meer. Hij wilde ook niet dat ik hem op kwam halen veel te gevaarlijk, dus…het is veranderd. Jammer want ik ga al vier jaar een paar keer per jaar er naar toe. We gaan over een paar weken op vakantie en dat zal geen Egypte worden. Ik was in november nog in Sharm maar ook dat was toen al zo anders. Het bruisende was weg, terassen leeg en je werd nu helemaal gek van alle mensen die wat wilde verkopen. Was altijd al maar nu tot het agressieve toe. Zo jammer!
Beste,
Hier in Cairo is weer veilig ,het leven gaat gewoon door, alle monumenten hier in Cairo zijn open, de piramiden,het Egyptische museum
het is alleen maar in tahrir plein er zijn tenten opgezet door de domstranten die vragen snel overdragen van de mach aan de burgers.
Ik ben zelf een Nederlandsetalige gids en Ik bevestig dat hier in Cairo en ook Egypte is weer veilig.
vorige week ben met mijn Nederlandse klanten naar tahrir plein geweest en naar de cafaterie in de downtown ,het is helemaal rustig tot 12.00 uur am mesjes en jongens zitten in de cafetries.
wij wensen u een mooie reis naar Egypte.
als u een help nodig zullen wij blij zijn om u te helpen met mijn vriendelijke groeten
Ahmed khalil
www.goedkopevakantiesegypte.nl
Ik was met de jaarwisseling in Cairo. Er staan meer tenten op het beursplein in Amsterdam dan dat er toen op Tahrir Square stonden. Er zijn op dit moment echt maar weinig toeristen, de economie lijdt daaronder.
Dank voor de informatie, ik heb ook even gekeken naar de mooie foto site. Staan hele mooie foto’s op. Helaas om te horen dat Egypte een stuk achteruit is gegaan. Desondanks plan ik wel een vlucht naar Cairo in het najaar. Hopelijk is het dan een stuk beter.