Vorig jaar werd onze vakantie afgeblazen, maar we gaan voor een herkansing in februari. Tenminste, dat plannen we. We reizen alleen (2 pers.). Weet iemand hoe het met de veiligheid gesteld is? Ik hoor verschillende dingen en wil het graag horen van iemand die ook individueel op reis was. We willen Luxor bezoeken en verder met een taxi of zo naar Aswan gaan, onderweg wat tempels bezoeken en als het lukt ook naar Abu Simbel. Terug naar Luxor met de trein. Is dit realiseerbaar?
Hi Klaussi,
Leuk dat jullie voor februari weer nieuwe Zuid-Egypte plannen hebben en als inwoner van Luxor kan ik zeggen dat het hier altijd rustig en veilig is geweest, zelfs tijdens de revolutie. Het enige dat is toegenomen is de kleine criminaliteit. Kon je voorheen je waardevolle spullen wat nonchalant laten liggen nu moet je er iets meer op passen. Ter vergelijking let ik in NL nog altijd meer op m’n spullen dan hier.
Nu er minder toerisme is zullen de mensen in Luxor, Aswan en Abu Simbel gewoon hartstikke blij met je zijn en dat is ook de ervaring van onze eigen gasten.
Mocht je wat ondersteuning willen hebben tijdens (een deel van) de reis kun je ons altijd een programma opzet emailen en sturen we je een vrijblijvende offerte toe voor hotels, vervoer, excursies met privé vervoer en privé (Nederlandstalige) gids enz.
Voor ervaringen van andere reizigers verwijzen we graag naar ons gastenboek op www.kingfishertours.com
Nog de allerbeste wensen voor 2012 en misschien tot ziens.
Vriendelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,
Miriam Kok
Kingfisher Tours voor rondreizen en excursies in Egypte: 10 jaar ervaring en al meer dan 2.500 reizigers!
Website: www.kingfishertours.com
Email: [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com
Facebook: Redirecting...
Wij zijn in 2011 ook in Egypte geweest. We hebben niks gemerkt van de onrust. Ik weet dat dit ook meevalt, en er zijn geluiden geweest dat het verkeersbureau hierover extra reclame zou maken, omdat deze vraag door vele reizigers gesteld wordt. Ik denk dat je met een gerust hart op vakantie kunt gaan.