Reizen in Argentinië

Hoi Forummers,

Over enkele weken ga ik samen met mijn vrouw naar Argentinië.
We gaan naast Buenos Aires ook Foz de Iguazu, Salta (en omgeving) en Mendoza bezoeken.

Dit willen we gaan doen per bus. Via de site van ViaBariloche hebben we geprobeerd om te boeken, maar dat lukt niet. Wel kan dit via omnilineas die rekenen echter een (naar mijn mening) fiks tarief voor bemiddeling en ook een slechte koers. Zijn er nog andere sites om te boeken? We willen wel graag ViaBariloche boeken omdat die van Buenos Aires naar Puerto Iguzau gunstige tijden heeft.

Daarnaast vroeg ik me af of we gewoon naar de terminal kunnen lopen en een ticket kunnen kopen voor de bus die dan bijvoorbeeld een uur later gaat. Weet iemand of dit mogelijk is of moet je echt van tevoren boeken?

Hetzelfde geldt voor Puerto Iguazu naar Salta. Dit kan niet rechstreeks, alleen via Resistance. Hiervoor moet ik dan 2 tickets kopen, weet iemand of ik bij de balie wel één ticket kan kopen? Daarnaast vraag ik me af hoe het met een overstap zit als de eerste bus vertraging heeft.

Het zijn een hoop vragen maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Groetjes,

Corné

Volgens mij kan je gewoon kopen hoor. Maar weet natuurlijk niet hoe lang je moet wachten. En of de bussen vol zijn.
Hier een site van alle bussen:

http://www.plataforma10.com/

Als je boven aan het forum bij "sticky"kijkt heb je daar ook een topic over reistijden etc. Heel handig dankzij Chenque

Geen idee waarom het online bij viabariloche niet lukt, over het algemeen kan dat zonder problemen. Een uur voor vertrek gaat je niet lukken omdat je in de wintervakantie gaat en het dan knap druk zal zijn.

Je zou wel bij aankomst in Buenos Aires direct naar de busterminal Retiro kunnen gaan om daar te kijken wat er mogelijk is voor Iguazú. Het voordeel is dat er heel veel maatschappijen die kant op gaan, dus dan moet het denk ik nog lukken. Zeker als jullie genoegen nemen met een wat minder luxe klasse (dus semi-cama of coche cama ipv cama suite).

Het traject Iguazú - Salta zou ik in ieder geval vliegen. Het is gewoon te lang, te saai en te ongemakkelijk. www.aerolineas.com vliegt enkele malen per week rechtstreeks.

Voor Salta - Mendoza zou ik voor Andesmar kiezen, die hebben op bijna alle dagen ook een klasse Cama Suite (of primera classe) rijden, waarbij je stoel geheel plat achterover gaat. Echt luxe! Eventueel kan je deze kaartjes al op Retiro (Buenos Aires) aanschaffen natuurlijk!

Have fun, hou er wel rekening mee dat de rit tussen Salta en Mendoza soms flinke vertraging oplevert in de winter, of zelfs helemaal wordt geannuleerd bij hevige sneeuwval!

Bedankt voor de antwoorden, ik ben weer wat wijzer geworden.

Voor Iguazu naar Salta met het vliegtuig had ik al gekeken, maar hier ben ik nogal laat mee waardoor het erg duur is.

Via Plataforma kan ik helaas alleen boeken met een Visa Card zo te zien, die heb ik helaas niet.

En zoals Flipsen al aangaf, houd er wel degelijk rekening mee dat het de tweede helft van juli erg druk is in de diverse regio´s. Ik zou dan ook zeker hotels van te voren boeken en betalen, anders ben je veel tijd kwijt met het zoeken naar geschikte accommodaties.

Veel plezier in Argentinië,

Jan