Reizen i.c.m. werken: wie is mij voor geweest en heeft tips?

Sinds mijn eerste backpackreis door Thailand alleen vorig jaar en net terug van de 2e keer, ben ik (nóg meer) vastbesloten om in de toekomst wat met mijn passie te doen: reizen i.c.m. werken. Het heerlijke van het backpacken, is niet alleen al het moois wat je ziet maar ook alle mooie verhalen die je zelf meemaakt maar ook zeker die van andere reizigers. Niks vind ik zo leuk als verslag uit te brengen van dit soort reizen en ook van de plekken die minder rooskleurig zijn: stichtingen / goede intitiatieven. Ik wil dus reisverslagen maken i.c.m. goede doelen.
Nu probeer ik uit te zoeken wat ik hiermee kan, waar te beginnen en hoe te beginnen als je ook niet een journalistieke opleiding gevolgd hebt? Daarnaast ben ik er nog niet uit of ik dit onafgebroken zal doen, of als thuisbasis Nederland aanhoud en vanuit hier dit met regelmaat onderneem…
Ik heb er vertrouwen in dat het goed uitpakt als je ergens je tanden inzet en je hoofd gebruikt, maar alle tips die mij de goede weg op kunnen helpen zijn stuk voor stuk van harte welkom!
1 keer per week (naast mijn huidige baan) meelopen met een reisorganisatie op de webredactie lijkt me overigens ook zeer nuttig en ben daar zeer voor in. Dus als je daar iets voor weet of iemand zoekt een gemotiveerde medewerker in deze branche: stuur mij een privébericht!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,

Mirjam