beginnend reiziger

Hallo allemaal,
Mijn naam is Sam en ik ben 21 jaar. Mijn grote droom is om de wereld te zien en allerlei verschillende culturen te ontdekken. Nu ben ik na de zomervakantie klaar met mijn niveau 3 opleiding voor laborant en wil ik toch beginnen mijn droom vorm te geven. Echter ben ik nog niet een ervaren reiziger en zou graag advies en tips willen voor mijn plannen. Eerst zal ik vertellen wat ik ongeveer in gedachte had.

Graag zou ik naar een warm land willen om daar evt. te werken of vrijwilligerswerk te doen. Dit voor een vrij korte periode (half jaar ongeveer). Dit om toch eerst een beetje te proeven hoe het is om in het buitenland te werken en wonen. Ik heb echter nog niet een goede bestemming of organisatie die mij aanspreekt.
Als dit allemaal goed verlopen en ik nog geen ernstige heimwee heb gekregen wil ik graag werkend reizen. Dus een half jaar werken(evt iets langer), sparen voor het vliegticket en een buffer voor aankomst dan weer half jaar werken en verder reizen enz.

Verder ben ik groot fan van de natuur en buiten zijn. Ik spreek goed engels, alleen geen Frans of Spaans. Wel ben ik van plan een cursus Spaans te volgen omdat dat veel gesproken wordt wereldwijd.

Ik zoek iemand die mij tips kan geven over hoe ik mijn reizend bestaan kan opstarten, suggesties voor landen om te beginnen en evt. een een connectie heeft in het buitenland die mij verder kan helpen.

Alvast bedankt

Sam van Rhijn

Welkom op Wereldwijzer, Sam!

Ik heb je bericht even verplaatst naar het Even Voorstellen gedeelte. Kijk gerust eens rond in de verschillende landenfora, wellicht doe je hier inspiratie op en vind je de juiste mensen die je verder kunnen helpen. We hebben ook een Vrijwilligerswerk Forum, wellicht staat hier iets tussen voor je. Veel succes! :slight_smile:

1 like