Reizen door voormalig Joegoslavië en Albanië

Hoi,

mijn vriend en ik vertrekken over 3 weken voor 5 maanden met onze volkswagen bus richting India. We willen oa door een aantal voormalig Joegoslavische staten en Albanie rijden (via Slovenie naar Kroatie, Bosnie-Herzegovina, Servie/Montenegro en evt. Macedonie naar Albanie).

Wie heeft reiservaring in deze landen? Wat moeten we beslist niet overslaan?

Hoop dat iemand tips heeft! alvast bedankt,

Sanne en Job

Als je toevallig in Ljubljana mocht belanden moet je zeker naar Metelkova gaan! Een krakersdorp middenin de stad. Was dr vorig jaar, helemaal geweldig. Overal kunst, hele leuke kroegjes, relaxte mensen, en je mag je bus er zo neerzetten en een paar nachten slapen. De jeugdherberg om de hoek kan je naar binnen sluipen en een heerlijke warme douche nemen, wat wil je nog meer?
Veel plezier met jullie reis verder,
Daan

Hey Sanne en Job,

Vorig zomer ben ik begonnen met een reis in split kroatie, daarna ben ik via Dubrovnik (erg toeristisch) naar Montenegro gegaan. Montenegro heeft een erg mooie kust en het is er heerlijk om rustig dorpjes te verkennen en heerlijk te zwemmen in een zee met helder water.

Vanuit Montenegro ben ik naar Sarajevo gegaan!! Echt een geweldige stad en de war tunnel tour van het hostel mag je zeker niet missen. Het bezoek aan de war tunnel is heel informatief… Wij werden rondgeleid door een jongen van het hostel die alles zelf heeft meegemaakt en toen nog erg jong was. Ik vond het soms wel moeilijk omdat je zoveel tegenstellingen hebt… de herinnering aan het verleden maar vooral de blik op de toekomst is mooi!

Mostar zou ik zeker bezoeken en doordat je met busje reist zou ik onderweg zeker genieten van de mooie natuur die Bosnie-herczegovina te bieden heeft.

In servie ben ik alleen naar Belgrado geweest mooie stad maar minder bijzonder als sarajevo of een budapest

Albanie schijnt nog heel ongerept te zijn en ook mooie kust maar ben er niet geweest dus alleen van horen zeggen!

groetjes wendy

ben zelf Bosnies en je kan veilig door deze landen reizen de wegen in slovenie en kroatie zijn perfect zijn snelwegen Bosnie heeft maar 35km snelweg maar in 2012 is de snelweg klaar van noord naar zuid!

je moet zeker Mostar bezoeken me geboorte plaats tussen mostar en sarajevo is een kleine plaats Jablanica daar kan je lekker eten met mooie uitzicht op de meer en je moet ook zeker de meer bezoeken Sarajevo moet je ook bezoeken!!! en cevapcici gaan eten!