Hoi, Ik wil in de winter van 2004/2005 voor ruim 2 maanden naar midden amerika. Wie heeft ervaring met het kopen van een auto in Mexico en die in een ander land (Panama of Costa Rica) verkopen. Ik zou graag met 3 nieuwe vrienden in contact willen komen om deze reis te maken. Voordat we vertrekken wil ik wel even kijken of het klikt. Wie heeft daar ervaring mee? Wie heeft er tips en een gelijkwaardige reis gemaakt. Zijn de landen wel veilig genoeg om als groepje Nederlanders door heen te reizen?? Nou ja een paar vragen. Ben benieuwd naar je reactie.
Je kunt mij mailen op adres cecile_amerika@yahoo.com
groet Cecile :rolleyes:
Hallo Cecile,
Ik heb daar zelf geen ervaring mee, en kan je dan helaas ook niet helpen. Wel vind ik het een heel leuk plan! Ik ga alleen in februari / maart 2004 al richting Guatemala. Ben benieuwd of er nog meer mensen rond die tijd die kant op gaan!
Ook ben ik (net als jij) benieuwd naar mensen die ervaring hebben met een doorreis van Guatemala naar Costa Rica. Ik zou graag deze reis willen maken. Heb jij al intressante reacties gehad?
mijn laatste vraag: Zijn er mensen die rond april/ mei (wil eerst cusrsus Spaans volgen en vrijwillegerswerk doen) ook van Guatemala naar Costa Rica willen reizen?
Ik hoor het graag!
Groetjes Inge (inge_op_reis@hotmail.com)
Originally posted by cecile@19-09-2003, 00:55:20
** Hoi, Ik wil in de winter van 2004/2005 voor ruim 2 maanden naar midden amerika. Wie heeft ervaring met het kopen van een auto in Mexico en die in een ander land (Panama of Costa Rica) verkopen. Ik zou graag met 3 nieuwe vrienden in contact willen komen om deze reis te maken. Voordat we vertrekken wil ik wel even kijken of het klikt. Wie heeft daar ervaring mee? Wie heeft er tips en een gelijkwaardige reis gemaakt. Zijn de landen wel veilig genoeg om als groepje Nederlanders door heen te reizen?? Nou ja een paar vragen. Ben benieuwd naar je reactie.
Je kunt mij mailen op adres cecile_amerika@yahoo.com
groet Cecile :rolleyes: **
Hai Cecile.
Ik heb begin van 2003 deze reis samen met mijn vriend gemaakt. Wij hebben geen auto gekocht in mexico of iets dergelijks. Was op sommige plaatsen wel handig geweest of prettig. Echter, wij zijn met het openbaar vervoer ook wel overal gekomen. Met name met de Tica-bus kun je lange afstanden afleggen en eventueel met andere reizigers in contact komen! in Nicaraqua kun je ook goed liften, maar als vrouw alleen zou ik persoonlijk dat niet snel doen. Het is een erg mooie reis en ook goed te doen! Breng wel wat common sense mee! Want net als overal te wereld zijn ook in Midden Amerika de mensen arm en ben je in hun ogen rijk en ben je dus een aantrekkelijke prooi! Dit moet je echter niet belemmeren om de reis te maken wnatb het is echt de moeite waard. Mocht je nog info willen over specifieke plaatsen waar ik ben geweest laat het dan via deze site weten.
Hoi Kim en Inge,
bedankt voor je reactie. Er heeft voorals nog niemand gereageerd die wel mee wil, maar misschien ben ik een beetje vroeg nog.
Ben net 2 weekjes in Griekenland geweest (is ook zeer geslaagd) maar erg moeilijk met de taal. Ik ben vorig jaar winter in Mexico/Guatamala geweest en dat was een erg goede reis. Eerst spaans leren en dan met een groepsreis mee. Omdat de groepreis mij iets te snel ging bij bepaalde sites (zoals Chitzen Itza) wil ik nog een keer gaan.
Gautamala is zo mooi dat je daar gerust nog een keer heen kunt gaan. Goed idee Inge, om daar heen te gaan. De mensen zijn nog niet zo verrijkt (en verpest) door het toerisme. Belize lijkt me ook erg mooi. Daar ben ik nog niet geweest.
Ik wacht nog even af, of er nog reismaatjes komen. Dan laat ik het horen.
groet Cecile
Hey,
ik heb deze zomer (juli en augustus) in Mexico, Guatemala, Belize en Honduras gezeten. Als ik jou was zou ik echt geen auto kopen maar gewoon met een paar mensen met de bussen gaan, echt geweldig leuk om zo door die landen te reizen (behalve mexico dan). In mexico is alles wat moderner maar er gaat niets boven reizen met de chicken bus in Guatemala!
Hoi Cecile,
Ik ben ook van plan om een stukje USA en Z-Amerika (Mexico, Columbia, Venezuela en Brazilie) te gaan doen.
Het beste lijkt me dit met de auto, gewoon een leuke jeep ergens in de USA kopen en rijden maar! Alleen weet ik niet of dit haalbaar is, of wat dan ook.
Maar aangezien jij dezelfde interesse hebt, mail me eens op hasato@home.nl !
Hallo!
ik ben als vrouw alleen door Mexico, Guatemala, honduras, Costa Rica, Panama, en Cuba gereisd. In maart vertrek ik naar Nicaragua. Gewoon met gezond verstand op reis, het openbaar vervoer is prima geregeld, andere leuke reisgenoten kom je zonder problemen tegen. Het lijkt mij niet handig om jezelf vast te leggen met andere mensen en een auto. Go with your on flow and enjoy!
Kom maar langs als je hier dan toch bent … ik woon, leef en werk hier … in de Westelijke Hooglanden van Guatemala , al meer dan tien jaar … altijd welkom !
patvercoutere@hotmail.com
Quetzaltenango, Guatemala.
Tel. 502 7614509 of 2141293 (gsm)
Ik ben net terug uit Midden Amerika. In ruim 2 maanden ben ik van Mexico naar Panama gereist. Alles is heel goed mogelijk met openbaar vervoer. Ik had geen auto gekocht, maar heb wel wat verhalen gehoord dat het problemen kan geven. Ten eerste lange wachttijden bij grensovergangen i.v.m. eindeloos papierwerk. Ten tweede schijnt het zo te zijn dat je een enorm grote belasting moet betalen wanneer je bv een Mexicaanse auto in Panama hebt verkocht. Hieraan valt niet te ontkomen want er komen stempels in je paspoort, dus ook bij vertrek kan de douane op de luchthaven er nog achterkomen dat je een auto had.
Wat betreft de veiligheid gewoon je gezond verstand gebruiken en je goed laten informeren hoe het met die veiligheid is gesteld als in een nieuw plaatsje bent aangekomen.
In ruim 2 maanden is veel mogelijk. Ik heb van alle M-A landen wat gezien, behalve van Belize. Binnenkort verschijnt mijn reisschema op mijn website, dus als je interesse hebt moet je er nog maar eens naar navragen.
Succes.
hai,
Eddy1970, laat maar ff weten wanneer je alles op je site heb gezet… Ik ben wel benieuwd!
Ik wil in oktober richting Guatemala en dan afreizen naar Costa Rica of Panama en dan waarschijnlijk door naar Peru en Bolivia.
Hebben jullie gewoon een open ticket gekocht? Ik weet namelijk niet hoelang ik wil blijven en ik wil vanuit Bolivia weer naar huis vliegen…
Ik hoor het graag van jullie!