Ik ben van plan om begin december richting Australië te gaan om een half jaar te backpacken. De tijd begint nu echt dichtbij te komen en het wordt al behoorlijk spannend. Zijn er nog mensen hier die al gebackpacked hebben? Ik vroeg me af of jullie me wat konden vertellen over hoe jullie gereisd hebben en dan bedoel ik niet qua vervoer oid. Maar meer in de zin van zijn jullie van stad naar stad gegaan? Zijn er overal genoeg hostels te vinden? Of heb je daar van te voren naar geïnformeerd?
Lonely planet zou je kunnen helpen daar staan onwijs veel hostels in. Het is wel een hele pil.
Ik ben er zelf nog niet geweest wij zijn er vanaf 13 december. Weet wel dat je als je met oud en nieuw in Sydney wil zijn je dat nu moet gaan regelen. Het is nu al bijna onmogelijk om daar een slaapplaats te vinden.
Hey, ok bedankt voor je reactie, gelukkig heb ik familie in Australië wonen. En ik ben van plan daar rond de jaarwisseling te verblijven, dus dat moet geen probleem worden;).
Hey Ruud,
Momenteel zit ik in Cairns, in principe zijn er genoeg hostels, maar jij gaat in december. Ik weet dat er in Sydney in December weinig tot geen plek is van wege de feestdagen ikweet niet hoe het in andere steden is. Een gemiddel hostel kost in Sydney 27 dollar per nacht 4 persoonskamer en hoe meer je naar het noorden gaat hoe goedkoper het wordt ik betaal nu 15 dollar pernacht.
Ja hoor no worries. Elk stadje heeft wel een of meerdere hostels, motels of pubs met kamers. Maar ik kan me voorstellen dat het met feestdagen of vakantieperioden druk is. Maar een man alleen is flexibel toch? Desnoods slaap je onder de brug, in je tentje of in de auto. :slapen:
Google eens naar YHA, VIP en BBH, dat zijn grotere backpack hostel organisaties en deze hebben veel accomodatie, maar het is zoals Lennart1 aangeeft: eind december in Sydney kun je nu al bijna vergeten, goedkope ruimte nagenoeg alles vol.
Veel campings verhuren cabins of caravans en nagenoeg alle pubs in de dorpen verhuren kamers.
Behalve eind december zul je overal terecht kunnen.
Wij zijn net terug (alhoewel toch alweer 2 maanden) en hebben heel weinig moeite gehad om onderdak te vinden en wij waren met 5. Lees en hoor dat je rond Kerstmis en even ervoor en erna met name in Sidney moeilijker accomodatie zult vinden, maar daar heb jij geen last van zoals je al schreef.
Bijna ieder gehucht heeft wel een plaats om te slapen en anders is er wel een Pub en daar is ook bijna altijd wel een slaapplaats te vinden “No worries” dus.
Ik weet niet hoe je gaat reizen. maar als je bv met de bus gaat is het een optie om 's nachts te reizen, spaar je weer een overnachting uit. Hebben wij de eerste keer ook een paar keer gedaan.
De Tip om de Lonely planet mee te nemen kan ik alleen maar ondersteunen. Er staat massa informatie in en geeft je alvast een indicatie van wat je te wachten staat. Je zult zien dat je onderweg heel veel collega BPers tegenkomt die hem ook bij zich hebben. Ook op internet is een Lonely planet site. Daar vind je ook het Thorn Tree Travel Forum. Een tijdje terug kreeg je daar een kortingsbon voor een LP product als je je registreerde.
Heb je al een idee van de route die je wilt gaan doen?
Alvast een goede reis.
Thnx voor je berichtje, maar ik heb eigenlijk nog niet echt een plan. Ik ben van plan om eerst naar m’n oom en tante te gaan, die wonen zo’n 200 km van Sydney af. Dus voor die paar weekjes heb ik misschien al wel een slaapplek gevonden;). Of ik ga misschien al wat naar het noorden toe:). Wil graag langs de oostkust trekken enzo, dus dat komt wel goed.
kijk anders op couchsurfing.com - een leuk, origineel en goedkoop alternatief als je geen zin in hostels hebt: je schrijft je in en kunt dan contact opnemen met mensen die ter plekke wonen en bij hun overnachten, of gewoon een kop koffie met ze gaan drinken terwijl ze alle leuke tips van hun stad verraden
Ik ben van plan om 3 maanden te gaan reizen waarvan 1 maand door australie en daarna door naar indonesie.Wat is een goed punt om te beginnen? Wil graag dieren en mooie natuur zien beetje duiken enzo, omdat ik alleen ga vind ik wat drukkere plekken geen probleem beetje mensen leren kennen.Als iemand tips heeft super thanks
Enig nadeel, vind ik, is dat je geld moet betalen om geverifieerd te worden.
En zonder die verifiatie heb je vrij weinig kans dat mensen je accepteren om te couchsurfen…