Reiszot op Sri Lanka Indelingtips gevraagd

Hallo allemaal,

De kogel is door de kerk. De tickets zijn geboekt. We vliegen vanaf Dusseldorf met Air Berlin. Mensen hier ervaring mee?

Anyway zijn wij wel reizigers die altijd vantevoren hotels vastleggen. Ja ik ben me bewust van het feit dat het slecht weer kan zijn en je zal dan net in het strandgebied zijn, jammer dan! Al onze voorgaande reizen ook alle hotels al vooraf geboekt. Waar andere toeristen nog op zoek moesten naar een leuke,betaalbare en schone accomodatie hadden wij geen stress en gingen linea recta naar de plaats van bestemming. Toch fijn na een lange trein/bus/vliegreis.

Dan nu hetgeen waarvoor ik schrijf. Ik heb namelijk wat tips nodig met betrekking tot tijdsduur op sommige locaties.

We hebben 15 volledige dagen en dan tel ik de 2 vluchtdagen niet mee. Op 3 augustus vliegen we terug.

18 juli: Aankomst Colombo, direct door naar Negombo voor 2 nachten.Vanuit daar beetje bijkomen en dagtripjes doen. Suggesties?

20 juli: trein naar Kandy, 2 nachten in Kandy en daar eea ondernemen. Vanuit daar op de 21e een dagtrip naar Sirigya en de lions rock beklimmen.

22 juli: Trein naar Ella, 3 nachten daar met schitterend uitzicht. Scooter huren en cruisen in de omgeving.

25 juli: Vanuit Ella naar Udu Walawe National Park. Daar overnachten en op de 26e in de ochtend een safari. Later op de dag willen we door naar het zuiden, naar de beach area.

1. Raden jullie ons Tangalle aan (na udawalawe) om van daaruit verder naar het westen te trekken langs de kust?

2. Is drie nachten Ella te lang?
    Verder maak ik me een beetje druk om de treinritjes van Colombo naar Kandy en naar Ella. Ik lees dat het vaak ellende is met plek en zitplaatsen. Moet ik ook een plaats betalen voor mijn backpack bijvoorbeeld?

3. Vanuit welke plaats is het het beste om elephant orphanage te bezoeken in Pinnawala? Is het daar druk met toeristen?

Hoop dat iemand me op weg kan helpen met deze vragen. Zou het enorm waarderen!

Thanks alvast.

Groet Reiszot Wiebe

Hoi mede-Zot :wink:

• Je vliegt primair Etihad, die is echt goed. Air Berlin is Transavia++, niet slecht maar geen Lufthansa/KLM niveau.
    *Negombo dagtrip: zie Prikbord lijst excursies, zone ‘Noorden van Colombo’. Bijvoorbeeld de moeraslanden aldaar.
    *21e: prima, neem 7 uur ochtend bus want dan ben je voor 10.30 bij de rots. Daarna is het te warm bovenop.
    *26: ga naar de safari langs bij Elephant Transit Home, dat is veel diervriendelijker dan Pinawala

1] Bijvoorbeeld ja, strandplaatsen zijn erg subjectief
2a] Nee hoor veel te doen.
2b] Gewoon zitplaatsen reserveren, zie hulptekst (faq) op Prikbord. Bagage is gratis (extra stoel geldt alleen voor AC Express bus)
3] Zie boven, niet doen; ETH is leuker.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Wow snelle reactie. Top!

Die olifantenopvang zag ik op rtl travel (Floortje Dessing 2006). Vond het zo tof om te zien dat je tussen de olifanten loopt en dat het een schitterend schouwspel is wanneer ze gaan baden. Het is alleen een video van 11 jaar geleden haha.
Hetgeen ik omschrijf is ook mogelijk bij die andere opvang? En is dat op het route naar het zuiden of kan dit ook op de 25e wanneer we inchecken in Udawalawe als middagtour. We gaan immers de 26e pas het park in.

Oja… de bussen vanuit Udu Walawe naar het zuiden zijn vrij opstapbaar, of dien je ook hier plaatsen te reserveren? We stappen natuurlijk halverwege in…dus kans op een afgeladen volle bus?

Hoi maar weer,

1] Pinawala: het feit dat je er tussen mag lopen is juist dieronvriendelijk. Daardoor raken ze aan de mensen gewend en kunnen niet zelfstandig in het wild overleven. Bovendien hebben ze vaak ketens aan de poten, het is echt een zoo geen weeshuis. Bij UW ETH moet je juist gepaste afstand houden, want als ze groot zijn dan gaan ze het UW park in. Ja je kunt ook die middag al daarlangs gaan, ff checken wat de voedertijden zijn (4 x per dag meen ik)
2] Vragen die ook in de faq staan beantwoord ik hier niet, dat moge duidelijk zijn; waarom zou ik anders een faq schrijven ;-). Nee gewone bussen hebben nooit reservering (alleen de superlux services), en de route is Embilipitiya naar Matara. Veel bussen beginnen gewoon in Embilipitiya. Ella naar UW is via Wellawaya-Thanamalwila overigens, zeker 1 overstap.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Thx! Ik snap het. We gaan voor de diervriendelijkere variant. Ik kan weer even vooruit. Ik zal de faq eens goed/beter gaan lezen!