hoi allemaal,
na een bericht te hebben gekregen van wereldwijzer of ik wat zou willen schrijven, hier mijn verhaal.
Afgelopen jaar (2004) ben ik met 3 vriendinnen naar Riccione op vakantie geweest. Om percies te zijn camping Riccione.
Dit heb ik gedaan met GoGotours. ik heb het uitermate naar mijn zin gehad, maar er zijn natuurlijk wel dingen die handig zijn om te weten.
Ten eerste GoGotours, lekker goedkoop, goedkoper als de X-Travel reizen. Maar hou er rekening mee dat dit ook een aantal nadelen heeft, zo heb je een minder luxe tent (naast een luchtbed zit er werkelijk niets in, GOUDEN TIP neem je eigen luchtbed mee, die van GoGo tours zijn vaak lek en slapen verschrikkelijk) en sta je echt superrrrrr dicht op elkaar. Helemaal niet erg als je de buren aardig vindt, maar als dat niet zo is heb je een echt groot probleem. Je hoeft namelijk maar 2 stappen te doen en je zit in de andere tent, en dat is niet overdreven. Als je dus claustrofobisch bent is het misschien geen goed idee.
Laat je trouwens ook niets wijs maken over uitgaan in Riccione, er is daar werkelijk niets te doen. Je gaat dus altijd naar Rimini. Er rijden daar geen nachtbussen, dus meestal moet je met de georganiseerde feesten mee. Helemaal geen probleem hoor… heel de camping gaat mee, en het is altijd zeer gezellig. Vooral de Baja moet je gezien hebben en natuurlijk de hollandse avond. Ohja het waterpretpark is ook zwaar lachen dus daar moet je ook zeker naar toe. Maar de beste excursie met afstand was, de relaxcruise.
Riccione zelf, vondt ik leuk. Helemaal nog niet zo heel erg touristisch, en met leuke winkels (duur, dus neem je pinpas mee).
Het centrum van Riccione zit met de bus een paar haltes verder, maar is alleen voor de fanatieke wandelaar te lopen. De bussen gaan zeer redelijk vaak en het is niet heel duur.
Het strand is voor het grootste deel bezet met gehuurde strandstoelen, een aanrader, het is niet al te duur en je hebt er de hele dag plezier van.
De camping zelf; de camping was niets bijzonders, gewoon met een supermarktje, pizzaria en een klein zwembad, zonder glijbaan!!! (de glijbaan op het plaatje is een peuterglijbaan). Maar het was wel verzorgt, en op een paar irritante italianen na was het daar prima vertoeven. Ook misschien een handige tip, als je een koelkast wil huren probeer dit dan al vantevoren te regelen, en neem een eurostekker mee om stroom af te tappen.
ik hoop dat jullie wat hebben aan deze info
groetjes Lientje