Reistoestemming verplicht vanaf maart 2016

Vanaf 15 maart 2016 is het verplicht voor iedereen die per naar Canada vliegen (als eindbestemming of overstap) om toestemming te vragen om naar Canada te komen (uitzonderingen: reizigers die geldig visum/verblijfsvergunning hebben en die met een paspoort van de Verenigde Staten vliegen).

Om niet te worden belazerd via een organisatie die te veel geld vraagt: doe dit zelf en uitsluitend via de website van Citizenship & Immigration Canada (CIC).

Voor meer informatie of de aanvraag indienen (zodra het programma open is): http://www.canada.ca/eTA

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“FFIVPOLVVtc” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Is het ook nodig om toestemming te vragen als wij op de terugreis vanuit USA alleen maar een tussenlanding maken in Canada op weg naar Nederland?

Als ik het bericht van Jurjenb lees en kijk naar de uitzondering wel ja.

De invoering van ETA’s is uitgesteld tot oktober dit jaar

Beste Jurjen,
Het lijkt uitgesteld te zijn, of in ieder geval een soort gedoogperiode te bestaan als je de ETA nog niet hebt geregeld.

Iemand ervaring al om zonder ETA te gaan?

Hoi
Heeft iemand meer informatie over eta visa canada? En is klopt dat gesteld tot oktober?

Ik zou em gewoon invullen, het is een paar tellen werk en op het totaal bedrag van een reis zijn die paar dollar niet significant…

Ik heb met JOHO gebeld over het wel of niet aanvragen van de ETA en zij zeggen wel doen

Oke maar ik heb gehoord dat ze uitgesteld tot oktober,is dat klopt?

Op de pagina waar Annemarie naar linkt staat dat er een soort van gedoog periode is waarin je toegelaten KAN worden zonder ETA.
Echter de allereerste zin is als volgt:

Do I really need an eTA to fly to or transit through Canada since there is a leniency period? Yes, visa-exempt foreign nationals are expected to have an eTA to fly to or transit through Canada.

Dat lijkt me vrij duidelijk.