Reistips gezocht: Backpackreis zomer ALPEN (2014)

Ik heb besloten om in de zomer een backpack avontuur aan te gaan in het Alpengebied.:zon02:
Ik wil me tot die tijd voorbereiden op mijn reis en heb een aantal vragen aan mensen met ervaring en kennis over dit gebied.

-Wat zijn de mooiste plekken in de Alpen (Franktijk, Italie, Oostenrijk of Zwitserland)???
Ik ben opzoek naar berglandschappen, riviertjes, bebossing en mogelijkheden om in de wildernis te kamperen zonder daarvoor beboet te worden door de autoriteiten.

-Wat zijn de beste mogelijkheden om daar te komen, hier en daar lees ik over een vliegreis naar Lyon om via daar richting het Franse deel te reizen. Is dat aan te raden?

Het zal mooi zijn als iemand mij wat tips zou willen geven, en misschien zijn eigen ervaringen met mij deelt.

Ik hoor het wel,

Groet

Hallo,

Leuk idee, alleen hebben volgens mij al die landen wel regels die verbieden dat je zomaar ergens kan gaan pitten.
Even los van je route moet je bedenken dat er in de alpen veel lage en hoge druk gebieden zitten. Lees je hier eens op in.

Je zult er achter komen dat in de alpen in een hoogdruk gebied meestal overdag wolken ontstaan die vanaf een uur of 4 omslaan in regen.
Tijdens deze buien wil je niet echt hoog in de bergen zitten. dit resulteert meestal in vroeg op en vanaf een uur of 4 toch wel op een camping crashen.

succes met je idee.

1 like

Ik heb het een en ander opgezocht over de hoge en lage drukgebieden, en Tirol Oostenrijk is de beste plaats om zomers te backpacken.
En wat betreft het kamperen; Oostenrijk verbiedt kamperen maar doet in de meeste gevallen niet moeilijk over 1-daags bivakkeren.

Hey Holla.

Ik ga al vele jaren op vakantie (paragliden,en wandelen) in Oostenrijk, ik heb geen ervaring met backpacken daar.
Enkele jaren geleden ben ik met de trein naar Salzburg geweest, vanuir Arnhem zonder overstappen, volgends mij gaat dat niet meer maar wel met 2 keer overstappen (frankfurt en Munchen).

Als je een beetje weet hoe je route gaat worden kan je de locale vvv’s iets gerichter vragen naar campings met speciaale trekkers plekken(kleinere plekken, voor weinig geld voor maar 1 of 2 nachten) en naar het slapen in berghutten, (over het slapen in de vrije natuur heb ik geen ervaring).

Leuke dingen om te doen? In Salzburg heeft Red bull een soort museum waar je allerlij RB promo vliegtuigen en zo hebben staan Hangar-7 – Cuisine – Art – Aviation. in het Otstal is een grote mensen speeltuin http://www.area47.at.

Veel plezier met je trip.
Groetjes.