zwitserse alpen in de zomer?

Hallo lezers,

ik ben de zomer van 2009 naar zwitserland geweest en wil er nog wat dingen over kwijt.

Het is eind juli en bijna vakantie tijd voor mij en een goede vriend van me.
maar we hebben nog geen vakantie plannen. dus op het laatste moment besloten naar de alphen te gaan…

We zijn dus in augustus met de auto richting de alphen gegaan.
(ouderwetse vw kever uit 1964)
het eerste gedeelte van de reis was lang en saai. ook omdat de wagen maar 90km/h doet. we sliepen de eerste nacht op een camping in frankrijk vlak bij de grens.

2de dag gingen we verder richting de alphen, toen we daar aan kwamen was er maar een ding: wat gigantisch gaaf!
maar al snel merkte we dat we nog in een druk bevolkte regio zaten.
Als je verder komt in de alphen verandert de natuur heel erg.
bomen verdwijnen, en op een gegeven moment is er zelfs geen gras meer.
ook de temperatuur wisselde heel erg. +30 in het dal tot 8 grade op de berg passen.

Wat me heel erg tegen zat was dat je op een gegeven moment weinig tank stations heb, weinig campings (vaak langs de door gaande weg)
en dat de wegen druk waren. vooral in het gebied met de mooie bergpassen.
en er is weinig te doen… je moet echt voor de natuur gaan, want verder is er niks te beleven.

Terugweg zijn we via duitsland terug gereden, levens gevaarlijk die autobahn!
met de kever kan ik maximaal 110km/h dus dat is net iets sneller dan een vrachtwagen. haal dan maar is in als er duitsers 180 a 200 rijden!

Plus punten:
Onwijs mooi, goedkoop levensonderhoud, een must voor de natuur liefhebber!

Min punten:
Weinig te doen in de zomer, hotelletjes zijn te duur, de wegen zijn gevaarlijk.

kortom: echt de moeite waard als je van een luie makelijke natuur vakantie wilt genieten.

greetz & travel safe :wink:
Rick

Wij gaan vaak in de zomer naar Oostenrijk. Daar zijn ze wat beter ingesteld op toeristen en bieden vaak actieve excursies ed aan. Verder net zo mooi als in Zwitserland. Prachtig land, schoon, de mensen zijn er bijzonder vriendelijk en gastvrij en in tegenstelling tot Zwitserland zijn er veel meer campings. Ook camperen bij de boer kan heel goed in Oostenrijk. Kortom, wat mij betreft een topvakantieland. Komende zomer gaan we weer…naar Oostenrijk.

Gr. Jose