Tips mooiste plekken Zwitserland

Mijn partner en ik zitten er aan te denken om een verlengd weekend naar Zwitersland te gaan. Wie heeft tips betreft de mooiste plekken in Zwitserland? Wat moeten we gezien/gedaan hebben in zo’n korte periode? Wij zijn echt natuurmensen en houden van mooie landschappen.

Tips zijn altijd welkom! :dag:

Hoi,

Hangt ervan af hoe je wilt reizen. Over land (auto, trein): Interlaken is vermoedelijk de beste basis, hartje Berner Oberland. Zweisimmen of Gstaad zijn ook goede punten met treinen meerdere kanten uit. En Luzern is ideaal vanwege water én bergen.

Vliegen: Geneve of Lugano zijn de vliegvelden met bergen het dichtste bij, hoewel je vanaf Zurich of Bern ook binnen een uur of twee treinen in de Alpen zit.

Doen ter plekke: treinen en wandelen en boot over een meer, en bijv. met kabelbaan of trein omhoog en wandelend omlaag.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Nou we willen wel met de auto gaan. Of is dat niet handig aangezien we zo kort gaan? Amai, Interlaken en Oberland ziet er prachtig uit. Ik heb dat even opgezocht via Google. Ligt dat dicht bijelkaar zodat we niet al te lang onderweg zijn met het reizen van stad naar stad?

Kabelbaan en wandelen kunnen we gewoon doen in Interlaken en Oberland neem ik aan?

En wat is goedkoper? Vanaf hier een hotel boeken daar of daar ter plekke?

Bedankt.

Groetjes.

Hoi maar weer,

Het ligt allemaal dicht genoeg bijeen. Berner Oberland is grofweg het gebied van Luzern via Interlaken naar het zuidwesten, dus ja 1 stad voor blijven is voldoende.
Auto: vanuit Nederland gemiddeld een uur of 10 reizen en vanuit België tussen de 9 en 10 uur. Dus is nét op een lange dagreis te doen. Of je dit leuk vindt als je daarna slechts een lang weekend hebt, inclusief het uitrusten van de lange autoreis - dat is aan jullie.

Hotel boek je 't beste vantevoren, dan kun je op sites zoals Expedia of Booking.com de beste prijs vinden…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

hallo, wij zijn met de carnaval naar het berner obenland geweest en zijn verwend in het dorint hotel in beatenberg, geen goedkoop hotel maar ga die in zwitserland maar eens vinden maar een 4 sterren hotel welke zeer voldoet aan alee eisen en meerr. alleen was dit voor ons interessant om via een aanbieding van wegener dagbladen te gaan die misschien niet meer geldig is maar op internet vind je vanzelf andere aanbiedingen van dit hotel,
van hier uit kun je schitterende wandelingen maken en is het uitzicht op de jungfrau fantastisch, het gebied rondom interlaken en de jugfrau is vanuit dit hotel ook prima te bereiken, alvast veel plezier