Reistijd BA naar 'ushaia'

Dag allemaal, vergeef mij voor de vreemde schrijfwijze van ‘ushaia’ hierboven… (te lui om even op te zoeken)

Ik ga vanaf Buenos Aires naar ‘ushaia’ trekken, en ben benieuwd hoeveel reisdagen (dus alleen de dagen dat ik écht in de trein/bus zit en niet in dorpjes/steden) ik hiervoor moet uit trekken?

Alvast super bedankt!!

Lijza

Vergeet de boot niet he :slight_smile: En slechts 1 “u” vergeten, het is Ushuaia.

In kilometers over de weg valt het mee: 3100km. Probleem is de staat van de wegen in Patagonië en Vuurland. Met de auto doe je daar 43 uur en 8 minuten over volgens de routeplanner… Met de bus gaat dat dus nog wel wat langer duren. Suerte :slight_smile:

Ooo!! Dat valt alles mee! Ik ga met het openbaar vervoer reizen.

Super bedankt!!

Het hangt er ook vanaf wannéér je gaat, in de Argentijnse herfst/wintermaanden (april t/m sep ongeveer) wordt het erg moeilijk met openbaar vervoer. Veel overstappen, vaak midden in de nacht ergens aankomen… Maar goed, als je van avontuur houdt, have fun!

in de herfst en winter gaan er een stuk minder bussen als in de zomer, tevens zijn er ook nog grensovergangen met Chilie. Denk dat je aan pure reistijd toch al gauw aan de 60 a 70 uur zit.

Het argentijns patagonie is tevens een vrij saai stuk, is echt weinig te zien totdat je in de buurt van de bergen komt