Reisschema West Maleise 3 weken met de auto

Hoi lezers van dit bericht!

Mijn vriendin en ik gaan in September voor 3 weken naar West Maleisie toe. Het liefst willen wij zoveel mogelijk van onze reis af gaan leggen met de auto. Hier onder een optioneel reisschema.
Mijn vraag aan jullie ervaringsdeskundigen is of het mogelijk is om het gehele traject per auto af te leggen? Uiteraard zullen we varen naar de eilanden (Perhentian Islands/ Redang) en laten we de auto staan in Kuala Terranganu. In Penaing willen we de auto inleveren. Dan nemen we vanaf Langkawi de vlucht terug naar Kuala Lumpur. Welk eiland wordt aangeraden om heen te gaan: Perhentian Island of Redang? Zijn er verder nog tips om plekken aan te doen of juist over te slaan die we nu in ons reisschema hebben verwerkt? En is het haalbaar op deze manier? Het liefste wilden we ook nog Singapore aandoen, maar ik denk dat het dan te ver reizen is en dat zoned van onze tijd in Maleisie is.

Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes Miranda
Ma Amsterdam – KL
Di Aankomst KL
Woe KL
Do KL – Melakka
Vrij Melakka
Zat Melakka – Teman Negara
Zo Teman Negara
Ma Teman Negara
Di Teman Negara – Kuala Terranganu – Perhentian Islands/ Redang
Woe Perhentian Islands/ Redang
Do Perhentian Islands / Redang–Kuala Terranganu – Kota Bahru
Vrij Kota Bharu
Za Kota Bharu – Cameron Highlands
Zo Cameron Highlands
Ma Cameron Highlands – Penang
Di Penang - Langkawi
Wo Langkawi
Do Langkawi
Vrij Langkawi / Langkawi - KL
Za Langkawi – KL
Zo KL –Amsterdam
Ma Aankomst Amsterdam

Hoi Miranda!

Supergave plannen! Wij willen eind September ongeveer hetzelfde gaan doen. Was even benieuwd naar jullie auto; heb je deze vanuit NL al gereserveerd, of regel je dit ter plaatse? Ben benieuwd of er verschil zit in de kosten…

Groetjes Manon

Hoi Manon,

wat leuk dat jullie dezelfde ideeen hebben! Ik heb nog geen auto gehuurd, maar ben wel van plan dit al vanuit Nederland te doen. Echter had ik nog wel gehoop op een reactie op mijn post of het haalbaar is om al deze stukken zelf met de auto af te leggen. Ik lees overal in het algemeen dat de wegen goed zijn, maar kan nog niet echt terug vinden of deze trajecten ook allemaal begaanbaar zijn voor de buitenlandse tourist die zelf een auto besturen.
Weet dus ook nog niet wat het verschil is om het ter plekke te regelen of al vooraf… daar zijn we nog mee in volle gang om dat uit te zoeken :-)!

Groetjes!