17 oktober kom ik aan in HongKong. Uiteindelijk vlieg ik 29 oktober vanuit Shanghai weer terug. Ik heb al op internet gekeken maar ik vind maar geen interessante reisroute om van A naar B te komen. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan? En zijn er steden/dorpen die je gezien MOET hebben?
Wat zijn de rest van je plannen? Hoeveel dagen blijf je in HK? Hoeveel dagen wil je in Shanghai verblijven? Wanneer je daar een idee van hebt weet je hoeveel dagen je je daar tussen hebt en kunnen we je beter helpen.
Ik denk 1 dag in Honk Kong en twee dagen in Shanghai. Maar dat ligt eraan wat er onderweg te zien is.
Ooh ik lees aandachtig mee. Ik wil in november naar Shanghai en 3 weken later vertrekken uit Hongkong terug. Iemand tips?
In Hongkong kun je met de MRT naar Shenzhen reizen. Hoe je dat het beste kunt regelen valt bijvoorbeeld hier te lezen. Misschien helpt het je een beetje op weg…
Nog meer ideeen voor plaatsen? Guilin lijkt mij ene erg mooie plaats ik denk dat ik vanuit Hong Kong daar naar toe reis… en vanuit daar moet ik via andere plaatsten uiteindelijk in Shanghai komen.
In de buurt van Shanghai kan je bijvoorbeeld naar:
• Shenzhen: de eerste “Special Administrative Region”, heeft daardoor een zeer snelle groei meegemaakt en is dus zeer modern.
• Suzhou: Venice van China Suzhou - Wikipedia
• Nanjing: bekend van WW2 Nanjing - Wikipedia
• Yellow Mountain: is bekend van Chinese schilderijen.
• Wuhan, Hangzhou, Xiamen, Guilin et cetera.
In 5-6 uur zit je met de trein in Beijing en in een kleine 11 uur in Xian. Er zijn dus aardig wat opties.
-
-
- Updated - - -
-
In de buurt van Shanghai kan je bijvoorbeeld naar:
• Shenzhen: de eerste “Special Administrative Region”, heeft daardoor een zeer snelle groei meegemaakt en is dus zeer modern.
• Suzhou: Venice van China Suzhou - Wikipedia
• Nanjing: bekend van WW2 Nanjing - Wikipedia
• Yellow Mountain: is bekend van Chinese schilderijen.
• Wuhan, Hangzhou, Xiamen, Guilin et cetera.
In 5-6 uur zit je met de trein in Beijing en in een kleine 11 uur in Xian. Er zijn dus aardig wat opties.