Hallo!
Half juli tot augustus willen mijn vriend en ik 4 weken reizen door Sri Lanka,
ons reisschema is nu als volgt, we zouden hier graag jullie mening over horen:
dag 1: Colombo (aankomst)
dag 2: Colombo – de stad in
Dag 3: naar Mirissa
Dag 4: Mirissa (strand/surfen/stad)
Dag 5: Mirissa, dag naar Galle/Weligama
Dag 6: Richting Yala
Dag 7: Yala national park
Dag 8: naar Arugam bay om te surfen
Dag 9: Arugam bay
Dag 10: Arugam bay
Dag 11: Arugam bay naar Ella
Dag 12: Ella
Dag 13: Ella
Dag 14: Ella naar Nuwara Eliya
Dag 15: Nuwara Eliya, naar horton plains & worlds end
Dag 16: Kandy
Dag 17: Kandy via Matale (is dat een aanrader?) naar polonnaruwa of sigiriya voor 3 nachten
Dag 18: Dambulla (dagtrip)
Dag 19: Sigiriya Rock
Dag 20: Polonnaruwa
Dag 21 - 23: Trincomalee/uppuveli/nelaveli
Dag 24: reizen naar Anuradhapura
Dag 25: Anuradhapura
Dag 26: Uda Walawe national park - Negombo
Dag 27: Negombo
Dag 28: vliegen
Een paar vragen:
- hoe kunnen we het best reizen naar Arugam Bay? Dat is slecht informatie over te vinden…
- We willen nog naar Sri Pada, maar we weten niet zo goed vanaf welke plaats we dat het best kunnen ondernemen. Ook hoorde ik dat je deze in juli/augustus niet kunt beklimmen, is dit het geval?
- in welke plaatsen zouden jullie aanraden de accomodatie alvast te boeken?
tips en/of aanvullingen horen we graag! We hebben nog niets vast gezet 
Grappig, jullie zijn de eersten die zelf een tour andersom maken. Ik snap (met uitzondering van het seizoen) niet waarom mensen altijd vasthouden aan de “normale” rondreis 
Sri Pada: No go. Broedseizoen, geen licht op de paden etc. etc.
Arugam Bay, leuk, zeker als je Yala doet en dan Kumana (vroeger genoemd het Yala East) de parken liggen tegen elkaar aan gescheiden door een rivier, maar zijn zo anders. Wij vinden Kumana mooier dan Yala, maar iets minder kans op luipaarden.
En van Anuradhapura naar Uda Walawe in één dag dat is zelfs met Max Verstappen als chauffeur niet mogelijk 
1 like
Ja ik vermoed dat jullie voor dag 25-26 Wilpattu bedoelen, heel ander park. Alles is met trein en bus te doen, Arugam is bus Wellawaya-Monaragala-Pottuvil. Voor de Driehoek zou ik Dambulla of Habarana als basis nemen, die hebben busverbindingen alle kanten uit terwijl P’ruwa wat aan de buitenrand ligt. Voor Arugam en Trinco-gebied beslist vantevoren boeken want daar is het piekseizoen, voor de overige plekken kun je later beslissen of zelfs on the go.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
1 like
Oh ja ik zie het, heb de national parks even door elkaar gegooid. Zou inderdaad Wilpatthu moeten zijn…
We willen andersom om eerst de kans op regen te hebben en daarna te eindigen met wat meer kans op zon en wat stranddagen haha
Bedankt voor de tips rond de driehoek, dan gaan we daar kijken voor een verblijf! En alvast boeken voor Arugam en ik denk nilaveli
thanks!
En oh ja, dat vroegen jullie ook nog: ja Kandy-Dambulla route gaat altijd via Matale. Stad zelf is niet zoveel aan; aardige Hindu Kovil erbinnen en het historische Aluvihara klooster 2-3 km noordelijk. Architectonisch is dat laatste minder dan wat je in P’ruwa enzo gaat zien, het is alleen interessant voor echte History Channel fans en boeddhologen enzo.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]