Reisschema, 3 weken

Hallo allemaal, wat een fantastisch forum is dit. Ik zit m’n reis naar Vietnam te plannen en bijna alle antwoorden zijn hier wel te vinden.

Toch wil ik graag jullie mening/advies over m’n reisschema

Ik heb nu 3 weken gepland… Langer kan helaas echt niet, ik zit al aan m’n maximale dagen… Wilde zelfs iets korter hahaha…

Ik vertrek eind maart. Ik heb nog geen precieze datum, maar het zal op of rond 23 maart worden.

1. vertrek vanaf Amsterdam
  2. aankomst Hanoi
  3. Hanoi
  4. Hanoi
  5. dagtocht Halong Bay. Ik wil niet op de boot slapen, ik weet dat het lang rijden is maar dat moet dan maar)
  6. vliegen van Hanoi naar Hue
  7. hue (citadel etc)
  8. Hue (DMZ)
  9. Hue -hoi an met easy rider. Evt optie om op dag 8 te gaan als DMZ met ER kan
  10. Hoi An (dagje relaxen)
  11. Hoi an (fietsen, stad verkennen)
  12. hoi an (my Son)
  13. vliegen van Hoi An naar Dalat
  14. dagtour Dalat met Easy Riders
  15. Dalat- HCMC met de bus
  16. HCMC
  17. HCMC
  18. Mekong Delta
  19. Mekong Delta
  20. weer naar huis
  21. aankomst thuis

Is dit schema te doen? Of zouden jullie ergens langer/korter blijven? En is Dalat de moeite waard? Een vriendin van mij vond het erg leuk en een andere vond het tegenvallen… Ik heb hem wel ingepland, beter om het over te slaan… Later toevoegen is lastiger

Mijn budget voor deze dagen is ongeveer €1000,-. ( excl Vliegreis Nederland-Vietnam vv.) Ik slaap in hostels, wel op een eigen kamer maar hoef geen luxe. Ben geen drinker dus dat scheelt ook al… Is dat een beetje te doen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Hallo Chis,

Begin je eerst met bedanken vooor je compliment voor ons forum.

Vind ook dat je een goede periode hebt uitgekozen, in maart en april heb je bijna overal mooi weer en weinig kans op regen normaliter.

Nu je gedachten over de reis naar Viet Nam.
Niets mis mee en makkelijk haalbaar.
Vind persoonlijk eeen goede zet om maar 1 dag Halong te nemen.

Over Dalat lopen inderdaad de meningen uiteen.
In de eerse plaatst natuuurlijk omdat het een beetje buiten de gangbare route, van noord naar zuid , valt.

Maar ben er nu zelf 2 maal geweest en vind wel een bezoek waaard, mits het in een schema in valt te passen.

Op dag 8 zou ik zeker met de ER gaan, misschien al op dag 7, t/m afzetten bij je verblijf in Hoi An.
Reken op iets van 70 USD per dag ( inclusief overnachting ).
Denk dat een dagtour + aparte veblijf elkaar niet veel ontlopen in kosten.

Misschien ook een idee voor Dalat en dan zo naar Saigon; even zelf uitrekenen wat het best in je budget past.

Komen nu dus op je budget.
Ik zit nu in Vet Nam en merk dat de prijzen hier echt gestegen zijn, op sommige plekken betaal je nu 50% meer dan afgelooen januari.

Maar als je een beetje relaxd wilt reizen en niet te veel op je geld moet letten + de ER tours en de binnnenlandse vluchten, denk ik dat je moet uitgaaan van 1500 USD.
Dus met een goede koers tov de euro kom je ietsje hoger uit dan de 1000 Euro.

Reis je met zijn tweeen , dan is 1000 euro meer dan voldoende.

Hoop dat antwoord niets afdoet aan je eerdere ervaringen aan dit forum, en heb je nog verdere vragen, we beantwoorden ze graag.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Dank je wel voor je zeer uitgebreide antwoord!

Ik heb al contact met een ER (daar zijn vrienden mee geweest en die waren erg enthousiast) over Dalat en HCMC. Hij heeft als alternatief voor de dagtour een 2daagse tour en dan zorgen ze dat ik op een goede bus naar HCMC KOM :slight_smile: Zo lief!

Ik denk dat ik even heel hard ga sparen want ik wil wel alles kunnen doen inderdaad wat ik leuk vind, wil niet teveel op m’n geld moeten letten…
Ik ga inderdaad alleen. Ik snap alleen even niet hoe ik alleen boven de €1000,- kom en met z’n 2-en niet… Of bedoel je €1000,- pp dan? Dat zou wel logisch zijn hahaha… (Ik heb alleen wel dezelfde kosten mbt slapen omdat ik iets luxer wil, maar ik hoef maar voor 1p ER te betalen, daar behaal ik toch al aardig wat voordeel)

Groetjes
Christel

Hallo Christel,

Graag gedaan.

Je hebt gelijk, was vergeten erbij te zetten 1000 euro pp is dan ruim voldoende.
Je kan dan namelijk de kosten van een kamer, transfers, taxie enz. Delen.
De kamer betaal je nu alleen en anders met zijn tweeen, scheelt je dus de helft pp.

Hoop dat het zo wat duidelijker is?

gr.
Ton.

Is hier ook zo heet ( 35 graden ). :slight_smile:

Het is je vergeven hoor :wink: Ik ben al blij met alle informatie!!

Ik moet alleen nog even ergens een dagje korter blijven als ik ik Dalat met de ER op meerdaagse tour wil… Maar dat gaat wel lukken… Even verder puzzelen. Fijne vakantie!