Reisschema 3 weken in december/januari.

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan van

datum op verzoek gewist

naar costa rica. Dus 19 dagen echt in CR. Nu zijn wij een beetje onze reis aan het plannen en wij zouden hierbij graag wat hulp vragen. We willen per huurauto gaan rondreizen. Ook willen we niet alleen maar aan het reizen zijn, dus overal wel een dag of 3/4 verblijven afhankelijk van wat er te doen is. We hebben een aantal plaatsen waarvan wij denken dat we daar heen moeten. O.a.:

• Tortuguero,
  • Monteverde/fortuna,
  • Rincon,
  • Tortuga,
  • Ojochal
  • en wat ons ook geweldig lijkt is Rancho Burica

Kan iemand ons vertellen hoeveel dagen je voor deze plaatsen zeker moet uittrekken? Moet je dan voor 19 dagen een auto huren?
We willen graag jungletochten maken, paardrijden, duiken, indianen bezoeken, dus al met al eigenlijk best wel avondtuurlijke dingen. Weet iemand een leuke, haalbare reisroute voor 19 dagen waarin we deze activiteiten kunnen ondernemen en uiteindelijk nog een paar dagen kunnen relaxen aan het strand? Alle ideeën en tips zijn welkom. Alvast bedankt.

Groetjes,

Noortje

ik vindt jullie reis er goed uitzien ,en wat jullie willen doen is heel goed te doen bij de plaatsen die jullie bezoeken ,bij Tortuguero heb je in die tijd alleen geen schildpadden, hou alleen Monte Verde in de gaten,als het er regent ,blijft het vaak regenen en het kan er flink koud zijn ,als dat het geval is kan ipv Monte Verde een bezoek aan Guanacaste bv Samara/Nosara (ik ben bij La Garta Lodge geweest en vindt dit een uitstekend hotel www.lagarta.com ) heel erg de moeite waard zijn ,vanaf Ojochal (hotel El Mono Felizhttp://www.elmonofeliz.com is een erg leuk en mooi) kan je een leuke tour maken naar de Boruca indianen dorp,verwacht geen echte getooide indianen ,maar het is wel zeker de moeite waard ,die waterval is erg leuk.

3 tot 4 dagen ergens verblijven is een heel goed idee ,wil je echt wat van een omgeving zien en niet alleen uit een koffer leven.

Wens jullie een leuke tijd !!

Groetjes uit een warm CR,

Peter (www.dospalmascr.com)