Reisschema 1 maand Bali en Lombok

Hallo!

Over anderhalve maand gaan mijn vriend en ik ongeveer een maand naar Bali en Lombok. We zijn nu bezig met het uitstippelen van een route en hebben momenteel dit staan:

Dag 1 - Seminyak
Dag 2 - Seminyak
Dag 3 - Seminyak
Dag 4 - Uluwatu
Dag 5 - Uluwatu
Dag 6 - Uluwatu
Dag 7 - Nusa Lembongan
Dag 8 - Nusa Lembongan
Dag 9 - Nusa Lembongan
Dag 10 - Ubud
Dag 11 - Ubud
Dag 12 - Ubud
Dag 13 - Ubud
Dag 14 - Amed
Dag 15 - Amed
Dag 16 - Gili’s
Dag 17 - Gili’s
Dag 18 - Gili’s
Dag 19 - Senggigi (Lombok)
Dag 20 - Senggigi (Lombok)
Dag 21 - Senggigi (Lombok)
Dag 22 - Kuta (Lombok)
Dag 23 - Kuta (Lombok)
Dag 24 - Kuta (Lombok)
Dag 25 - Sanur
Dag 26 - Sanur
Dag 27 - Sanur

Wat vinden jullie van deze route? Ik twijfel nog om Nusa Lembongan pas te bezoeken na Lombok, dus tussen Kuta (Lombok) en Sanur in. Wat denken jullie? Nog tips?

Hoi Fabien,

Seminyak, Sanur en Uluwatu zijn allemaal vrij dicht bij elkaar. Persoonlijk zou ik kiezen voor een paar dagen Seminyak aan het begin (met een dagtrip naar Uluwatu), en aan het eind 1 of 2 nachten in bijvoorbeeld Sanur om dichtbij het vliegveld te zijn. Zuid-Bali is verreweg het meest toeristische gedeelte van heel Indonesië en je zit er dus echt in de drukte. Tenzij jullie er komen voor het nachtleven (Kuta/Seminyak) of goede surfers zijn (omgeving van Uluwatu) zou ik eerder voor wat meer tijd op Lombok, in Amed of in het noorden van Bali kiezen.

Je zou naar Nusa Lembongan ook meteen vanaf Bali kunnen gaan, dus Bali > Nusa Lembongan > Gili > Lombok. En dan aan het einde vanaf het vliegveld van Lombok (vlakbij Kuta-Lombok) terugvliegen naar Bali.

Groeten,

Erwin