het is bijna zover, zondagavond vlieg ik met mijn vriendin naar HCMC waar we 3 weken later ook weer vandaan vliegen. Hoog tijd dus om een schema te maken (nog niet aan toe gekomen). Waar wij naar opzoek zijn is een goede mix van stad, strand, cultuur en natuur. We willen geen warme kleding meesjouwen, dus het noorden zullen we overslaan.
We hebben het volgende schema bedacht en ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Aankomst HCMC
HCMC
HCMC
Vliegen naar Phu Quoc
Phu Quoc
Phu Quoc
Vliegen naar Can Tho
Can Tho
…
…
Hoi An
Hoi An
Hue
Hue
Nachttrein Hanoi
Hanoi
Halong Bay
Halong Bay
Hanoi
Vliegen naar HCMC
Amsterdam
Zoals jullie zien hebben we nog een gaatje op de 9de en 10de, maar ik sta ook zeker open voor suggesties wat betreft de rest van het schema. Ik reis liever niet met nachtbussen, nachttreinen zijn daarin tegen geen probleem.
ik hoor graag van jullie, alvast hartelijk bedankt!
Jij bent 1 van de weinige die een schema vraagt zo kort voor vertrek.
Eigenlijk ben je benijdenswaardig om zo druk te zijn om niet aan je vakantie te denken.
Jullie schema.
Wat ik altijd zou doen is om 1 dag voor je internationale vlucht naar A’dam altijd een overnachting Saigon te nemen.
Kan even niet opmaken uit je schema of dag 21 aankomst is A’dam of vertrek saigon.
Ik weet neit of het een bewuste keuze om je strand in het begin te genieten, maar misschien is het ook een optie omdat aan het eind te doen?
Dan kan je al je indrukken laten passeren aan het strand, dan naar Saigon, overnachten en de dag erop vliegen naar Nederland.
Zou dus wel betekenen dat jullie schema grondig op de schop moet.
Misschien zoiets
1 Saigon ; of meteen door naar Hanoi of
2 Saigon en in de dag naar Hanoi
3 Hanoi
4 naar Halong Bai + overnachting
5 Halong naar Hanoi + overnachting
6 Hanoi en nachttrein naar Hue of vliegen naar Hue
7 Hue + overnachten
8 Hue naar Hoi An ( overnachten HA )
9 Hoi An
10 Hoi An
11 vliegen op Saigon
12 Saigon
13 Mekong Delta naar Cai Be, Vinh long+ overnachten
14 Can Tho drijvende markt en vliegen naar Phu Quoc
15 PQ
16 PQ
17 PQ
18 Naar Saigon
19 Saigon en vliegen naar huis
20 ???
21 ???
Betekend ook 2 dagen over.
Deze dan 1 dag inzetten in Hanoi bijv. ; schema schuift dan 1 dag op
Andere dag, mooi natuur park bezoeken op 1.5 uur rijden van Saigon ( dus een dagtrip ).
Naam is Sam Vat.
Is een optie.
Laat hetb hier even bij, andere mensen ook een idee???