Twijfel over aantal dagen:
–> in Jaffna tov Gouden driehoek…beter 3 nachten Jaffna en 4 nachten gouden driehoek ipv nu 4 Jaffna/3 gouden driehoek?
Zijn 1 van volgende dingen : Medirigirya/Mihinthale/Ritigala nog een absolute must om te zien en daardoor interessant om evtl die dag hiervoor in te lassen ipv in Jaffna??
–> verdeling dagen Tangalle 3 nachten en Tissa 2 nachten OK of beter Tangalle 2 en Tissa 3…welke van de 2 is het leukste/mooiste?
Hoi maar weer,
1] Negombo naar Wilpattu: zou ik niet via A’Pura doen, dat is omweg. Bus (of trein) naar Puttalam, als het bus is kun je blijven zitten en door richting A’Pura maar dan uitstappen bij de Wilpattu access road junction. Heeft een betere naam (van een dorpje), kijk maar op kaart. Daar kun je dan jeep vinden voor direkt naar park en/of tuktuk voor eerst naar je accomodatie.
2] Jaffna én Driehoek bieden makkelijk 3 volle dagen…
Mercikes voor de snelle reactie!!!
Het eeuwige probleemp, he…veel te veel te zien en te weinig tijd …en vooral niet kunnen kiezen in mijn geval:-)
Nog een paar snelle vraagjes:
Als je nog een extra dag zou inlassen voor de culturele driehoek…wat raad je dan aan om te doen van: Medirigirya/Mihinthale/Ritigala of iets anders???
Is Sigirya (ttz we gaan de Pidurangala rock beklimmen ipv Sigirya) en Pollonaruwa op een dag te doen?
3.Kan je eigenlijk zonder ticket rondwandelen in de tuinen rond de Sigirya rock?
Wat vind je van het aantal dagen verdeeld over Tangalle en Tissa…welk is de leukste plek van de 2?
Kloppen de verplaatsingstijden zo een beetje…stel me vooral die vraag ivm traject naar Wilpattu…vind er nergens info over …trein naar Putulam (heb je hier een dienstregeling van??) + tuktuk naar logies vlakbij Wilpattu = 6 uur??
Bedankt alweer!
nog eentje vergeten 6. waar verblijf je het best in de culturele driehoek om zo weinig mogelijk tijd in vervoer te verliezen…habarana, sigirya of Pollonaruwa?
Mihintale is halve dag extra op basis A’Pura, en de leukse. Ritigala zou voor ons no. 2 zijn.
Ja beiden halve day
Neen
Tissa is wild en cultuur en Tangalle zonzeezand. Onvergelijkbaar.
Slechts 2-3 treinen per dag Negombo-Puttalam, dus zal wel niet passen. Ik zou gewoon in ochtend directe bus Negombo-A’Pura nemen en bij die junction uitstappen en tuktuk nemen. Slechts 3.30 uur ofzo.
Habarana of Dambulla zijn busknooppunten, Sigiriya geïsoleerd, en P’ruwa ligt ook onhandig voor de rest van de plekken.