Reisplan voor 4 maanden Australie

Hallo allemaal,

Begin oktober land ik in Sydney. Ik ben dan van plan om een binnenlandse vlucht naar Darwin of Broome te nemen, om vervolgens met de greyhound naar perth te reizen. Onderweg ben ik van plan om een paar weken te gaan Wwoofen.
Van perth wil ik dan weer naar Melbourne vliegen, om vervolgens richting Alice springs te gaan (met oz experience of greyhound). Van daaruit wil ik dan naar Cairns om vervolgens met de greyhound naar Melbourne te reizen.

Dit alles wil ik in 4 maanden doen, is dit reeel? Of moet ik toch wat dingen schrappen uit mijn reis? Ik hoop dat ik hierover een paar tips kan krijgen? En ook ben ik wel benieuwd of er mensen zijn met ervaringen bij de oz experience.

Alvast bedankt! :zon:

Groetjes Simone

:wink:Hey Saimun,

4 maanden zou moeten kunnen, maar je zult wel veel moeten reizen en dat kan toch wel een beetje zonde zijn op bepaalde plekken.

Alice Springs en omgeving zijn best zeer mooi en een bezoek waard, maar houdt er rekening mee dat oktober t/m februari ZEER HEET:zon02: zijn +40 C!!

Ook Darwin richting Perth zal zeer warm zijn en via Greyhound niet alle mooie bezienswaardigheden eenvoudig te bereiken.
Je zult je zeer goed moeten verdiepen en/of moeten informeren hoe je lokaal kunt reizen, want de mooie natuurparken zoals Karijini en Kalbarri moet je zien of je met iemand zou kunnen meereizen.
Ningaloo Reef is ECHT een MUST!!

Succes en wanneer je nog vragen hebt, stel ze maar.

See yah,

Flyboy:wink:

Hey Flyboy,

Bedankt voor de tips! Zit er nu over te denken om alleen de west en de oostkust te doen, zodat ik ruim tijd genoeg heb om alles te zien.
Is het verstandig om vanuit Nederland al dingen te regelen? Of kan ik het gewoon op mij af laten komen in Australie?
Weet jij toevallig ook op wat voor een bedragen ik ongeveer moet rekenen per maand? Ging zelf uit van ongeveer 900 Euro. Kan ik het daar mee redden?

Groetjes Simone

:smile:Hey Saimun,

Overnachten kost in Backpackhostels niet echt veel.
Wanneer je op een “dorm” gaat liggen, meestal niet meer dan $ 15-20/nacht.

Eten/drinken reken ik eigenlijk ca. $ 30,-/dag wanneer je gewoon blijft koken en dan zit daar ook het extra biertje/wijntje/snackje bij in hoor. Ligt er gewoon aan hoe je zelf bent.

Denk wel dat het goed is om voor de Westkust van te voren na te gaan of en hoe je hier en daar bij de mooie plekken kunt komen.
Ik ben momenteel bezig een fotoboek aan te maken van onze reis van Perth naar Darwin in 2006(was er gewoonweg nog niet aan toe gekomen).
Kun je kijken of je zelf het ook zo mooi zou vinden.
De Gibb River Road zul je waarschijnlijk niet kunnen doen, maar verder zijn Darwin/Litchfield/Kakadu/Purnululu/Karijini/Ningaloo/Exmouth/Coral Bay/Kalbarri echte aanraders.

ten zuiden van Perth is het gedurende de tijd dat jij er zult zijn ook veel te zien en zijn de temperaturen wel aangenaam.

Tip: www.West-Oz.com en www.westernaustralia.com

Staan veel nuttige en leuke zaken op.

De OOstkust is veel beter bereisbaar met openbaar vervoer.

Wanneer je nog vragen hebt, laat maa ff weten.

Greetz,

Flyboy:zon02: