Reisorganisaties naar de Molukken

Kan iemand mij vertellen welke organisaties reizen organiseren naar de Molukken? Heb er nog maar één gevonden.

Bij voorbaat dank!

Hallo,
Er is er maar eentje in Nederland die het goed kan en het ook daadwerkelijk uitvoert. Dit is Arcadia Reizen uit Alkmaar. Wij zijn al een keer meegeweest en het was echt goed. Kijk maar op www.arcadia.nl De reisleidster is zelf Ambonees en kent het gebied dus ook heel erg goed.
Succes!

1 like

Hoi Chantal,

Arcadia had ik zelf ook gevonden. Maar goed te weten dat dit de enige ‘echte goede’ organisatie is m.b.t. het organiseren van reizen naar de Molukken. Dan hoef ik niet meer verder te zoeken.

Bij deze bedankt voor je reactie!

Groetjes Maresa

Zag je oude bericht Maresa
helaas beter laat dan nooit, maar devagroup in Utrecht verzorgd ook reizen naar Indonesie, maar ook georganiseerde reizen naar verschillende molukse eilanden

ze hebben ook een eigen site zie http://www.devagroup.nl/
:vak02: :INDONESIA >>> :NETHERLAN

succes

Hallo,
Wie weet kan Deva het wel… Vraag eens bij hen naar het gebied de Zuid Oost Molukken. Leuk programma… sorry maar het kan nooit uitgevoerd worden. Er zijn bijna geen verbindingen tussen sommige eilanden. Soms maar 1 keer in de twee weken. Jammer want het is een fantastisch reisgebied.
Succes allemaal maar weer.

Als men in de Molukken wil reizen dan moet men een zeer grote hoeveelheid geduld in de bagage meenemen. De bestemmingen die men wil bezoeken zijn niet altijd zo snel bereikbaar als men zou willen, vaak is het vervoer schaars en oncomfortabel. Soms moet men lange omwegen maken. Ambon en Ternate zijn gemakkelijk bereikbaar, niet alleen vanaf Java of Makassar. Voor de zuidelijkste eilanden in de Molukken is Kupang een goed alternatief, voor Ternate en omgeving kan men ook via Manado reizen. Het gebeurd vaak dat vluchten op het laatste moment worde afgelast, of dat de volgende vlucht pas over een week gaat en al vol is. Hetzelfde met de Pelni die in dit gebied vaart, je moet het maar net treffen dat er een boot vertrekt naar de bestemming die je hebt uitgezocht. Bij het plannen van een reis naar de moeilijker eilanden moet men zeer flexibel zijn en alternatieven bij de hand hebben. Als ik niet daar naar toe kan dan doe ik dit wel. Omdat ik geen vervoer terug naar Ambon op het eiland Kisar kon krijgen ben ik ooit naar Kupang gereisd, ik had geen zin om nog minimaal een week op dat kleine en hete eiland te verblijven. Ik wilde eigenlijk naar Seram, maar ben toen maar naar Flores gegaan want de reis terug naar Ambon via Makassar en Seram was mij te ver, kostte me veel teveel tijd. Ik ben ook pas na de derde keer dat ik dat van plan was op Banda terecht gekomen. Ik ben de laatste 3 jaar 6x op de Molukken geweest, telkens voor 3 weken, het grootste gedeelte van het budget is aan reizen opgegaan. Ik heb echter de Molukken op een manier bereisd die ik avontuurlijk zou kunnen noemen, vaak met gecharterde bootjes. In december ga ik weer om de eilanden bij West-Seram (Hoamoal) te verkennen, Manipa, Kelang en Buano, verder wil ik het gehele schiereiland Hoamoal bereizen, aan de westkust zijn er nog geen wegen dat wordt dus lopen of varen. Ook zijn er geen hotels, dus moet je via de kepala dusun bij mensen in huis. Elektra alleen ’s avonds en je mobieltje werkt daar niet. Het voedsel is vis in honderden soorten en maten als je wilt met papeda dr bij. Een geroosterde vliegende vis smaakt sensationeel. Ik hoop ook nog het eilandje Ambelau bij Buru te kunnen bezoeken. Buru is eenvoudig te bereiken, er is dagelijks een luxe boot vanuit de haven in Ambon stad.

1 like

www.go2indo.com en of www.greencanyon.nl

merapi travel tour al geprobeerd?