Mijn vriendinnetje is naar Java geëmigreerd voor haar werk en in oktober wil ik haar gaan opzoeken! Na Jakarta wil ik wat vrienden op Bali opzoeken en daarna voor drie of vier weken naar de Molukken! Ik ben al meerdere keren in Indonesië geweest, Sumatra, Bali Lombok, Gillís, Flores. Nog nooit de andere kant richting Molukken/ Papua. Omdat ik ook duik ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen daar. Wat zijn de must see’s, welke guesthouses, divespots enzovoorts? Heb al best wat reiservaring omdat ik een half jaar gereisd heb via india, nepal, tibet, thailand, laos e.d maar als ik het internet zo afspot lees ik dat er op de Molukken echt bijna geen woord Engels gesproken wordt. Is het raadzaam om dan nu toch echt eindelijk die cursus Bahasa te doen? of spreken ze daarvoor op de Molukken ook teveel dialect?
Benieuwd naar jullie reacties. Tot horens!
Hoi Maartjes,welkom op wereldwijzer!
De Molukken zijn niet bepaald toeristisch ontwikkeld. Toch zijn er interessante activiteiten die je in dit oostelijke deel van de archipel kunt ondernemen. Verspreid over de eilanden vind je historische bouwwerken, monumenten en nationale parken.
Indien je nog met vragen zit ,dan kan je altijd een berichtje posten op het Molukken Reiscafé .
Succ6 nog met de voorpret Maartjes!
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.